ترامپ: توافق تجاری بزرگ با هند را برای بعد می‌گذاریم

همزمان با آنکه هند برای استقبال از رئیس جمهور آمریکا در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) آماده می‌شود، تردیدهایی در دهلی‌نو و واشنگتن نسبت به مزایای احتمالی نخستین سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور آسیایی وجود دارد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک هفته مانده به سفر برنامه‌ریزی‌شده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هند، ترامپ نارضایتی خود را نسبت به روابط تجاری این دو کشور ابراز کرد و گفت: هند رفتار خیلی خوبی با ما ندارد اما من نارندرا مودی، نخست وزیر هند را دوست دارم و او را تحسین می‌کنم.

ترامپ گفت: هند رفتار خیلی خوبی با ما ندارد اما من نارندرا مودی را بسیار دوست دارم. او به من گفته که هفت میلیون تن بین مسیر فرودگاه تا محل نشست حضور خواهند داشت. درباره ورزشگاه هند باید بگویم که درک میکنم که این وزرشگاه نیمه‌کاره است اما قرار است بزرگ‌ترین ورزشگاه در جهان باشد. به همین خاطر بسیار هیجان‌انگیز است. امیدوارم همه از آن لذت ببرند.

اگرچه هیچ اطمینانی درباره امضای یک توافق تجاری بزرگ میان هند و آمریکا در جریان سفر قریب‌الوقوع ترامپ به این کشور وجود ندارد اما ترامپ گفت: من این توافق تجاری بزرگ با هند را برای بعد نگه کنار می‌گذارم اما مطمئن نیستم که این توافق پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر امضا شود.

وی افزود: ما می‌توانیم یک توافق تجاری با هند داشته باشیم اما من این توافق بزرگ را برای بعد نگه می‌دارم. ما یک توافق تجاری بزرگ با هند خواهیم داشت اما نمی دانم آیا این توافق پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امضا می‌شود یا خیر اما مطوئن هستم که ما یک توافق بسیار بزرگ با هند خواهیم داشت.

اخیرا کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ و مودی تماسی تلفنی داشته‌اند و هر دو موافقند که سفر آتی ترامپ روابط استراتژیک میان واشنگتن و دهلی نو را تقویت خواهد کرد و آنها احتمالا توافق تجاری را امضا خواهند کرد.

میزان تجارت دو جانبه میان آمریکا و هند بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار است اما اختلافات اخیر در خصوص تجارت، مهاجرت و تکنولوژی منجر به خدشه‌دار شدن روابط آنها شده است.

دیگر فاکتورهایی که امضای این توافق را به تعویق انداخته می تواند اظهارات اخیر آمریکا باشد که مدعی شده هند یک کشور توسعه یافته است و نیازی به توافقات تجاری ندارد و هند نیز یک مالیات پنج درصدی را بر واردات دارو و تجهیزات پزشکی اعمال کرده است.

در آستانه سفر ترامپ به هند در تاریخ ۲۴ و ۲۵ فوریه‌ (پنجم و ششم اسفندماه)، هند به شدت در تلاش است تا بزرگ‌ترین ورزشگاه کریکت جهان را برای یک استقبال عمومی در احمدآباد آماده کند. این ورزشگاه ظرفیت ۱۱۰ هزار تماشاچی دارد و هزینه ساخت آن به طور تقریبی ۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار