ترامپ: نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب از افغانستان خارج می شوند

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان تاکید کرد و گفت: با سرعت مناسب افغانستان را ترک خواهیم کرد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان تاکید کرد و گفت: با سرعت مناسب افغانستان را ترک خواهیم کرد.

ترامپ بیان کرد: من فکر می‌کنم همه می‌دانند نیرو‌های ما به کمتر از هشت هزار نیرو رسیده است. ما 19 سال است که آنجا هستیم؛ ما واقعا مثل سرباز رفتار نمی‌کنیم بلکه به عنوان پلیس رفتار می‌کنیم.

ترامپ افزود: 19 سال گذشت و من فکر می‌کنم دیگر بس است. آن‌ها این را درک می‌کنند. ما گفتگو‌های بسیار مثبتی داشتیم. ما می‌خواهیم سربازان خود را به کشور باز گردانیم و ما فقط در این زمینه (بازگشت نیروها) از این کشور (افغانستان) صحبت نمی‌کنیم. ما از دیگر کشور‌ها هم حرف می‌زنیم.

وی هر چند زمان دقیق خروج این نیروها را مشخص نکرد اما گفت نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب افغانستان را ترک خواهند کرد.

وی در پاسخ به زمانبندی این هدف ادامه داد: من هیچ هدفی ندارم اما به محض اینکه معقول باشد طی یک دوره زمانی این کار را انجام می دهیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اضافه کرد: ما با طالبان و رئیس جمهور در تعامل هستیم؛ آنان مسیر خود را هموار کردند.

گفتنی است که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یکی از نکات اساسی توافقنامه صلح میان طالبان و آمریکا است که زمستان سال گذشته در دوحه پایتخت قطر امضا شد.

بر اساس این توافقنامه، آمریکا باید در جریان ۱۳۵ روز پس از امضای این سند، شمار نظامیان خود را در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش بدهد و متناسبا قوای ناتو نیز کاهش یابد و تا مدت ۱۴ ماه پس از امضای این توافقنامه تمام قوای خارجی از افغانستان خارج شوند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار