تلفات کرونا در اروپا از مرز 250 هزار نفر گذشت

قاره اروپا به دومین منطقه جهان پس از آمریکای لاتین تبدیل شده که تلفات ویروس کرونا در آن به بیش از 250 هزار نفر رسیده است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمارهای رویترز نشان می دهد تلفات ویروس کرونا در اروپا روز شنبه به بیش از 250 هزار نفر رسیده تا این قاره پس از آمریکای لاتین دومین منطقه جهان باشد که به این رکورد مرگبار دست می یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اروپا نیز طی دو هفته گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

کرونا در اروپا| از انتقال وزیر خارجه بلژیک به "آی‌سی‌یو" تا پیش بینی افزایش مرگ‌ومیرها در آلمانکرونا در اروپا| کمیسیون اروپایی: واکسن راه حل سریعی نیست/ بالاترین رکورد هفتگی مبتلایان در قاره سبز

 

اروپا روز پنجشنبه بیش از 200 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده است، این در حالی است که بسیاری از کشورهای جنوبی اروپا طی هفته‌ای که گذشت بالاترین موارد ابتلا به کرونا در یک روز را شاهد بوده‌اند.

آمارهای رویترز نشان می دهد اروپا 19 درصد تلفات جهانی و 22 درصد موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا را شامل می شود.

بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، روسیه بلژیک و اسپانیا دو سوم تلفات 250 هزار نفری قاره اروپا را تشکیل داده‌اند.

حدود 8 میلیون نفر نیز در سراسر اروپا تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بریتانیا با حدود 45 هزار قربانی بیشترین تلفات ویروس کرونا را در اروپا در اختیار دارد.

ایتالیا اسپانیا فرانسه و روسیه نیز در رتبه های بعدی هستند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه تاکید کرده است که بریتانیا نمی تواند تنها به واکسن تکیه کند و باید تدابیر دیگری را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ نماید.

بر اساس میانگین 7 روز گذشته روسیه با 250 مورد فوتی در روز بالاترین تلفات ویروس کرونا در اروپا را دارد. بریتانیا و فرانسه نیز با 143 مورد فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

فرانسه روز جمعه به هفتمین کشور جهان تبدیل شد که رسما بیش از یک میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی برای مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا تدابیر سختگیرانه و محدودکننده‌ای را اتخاذ کرده‌اند.

بر اساس آمارهای رویترز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 42.1 میلیون نفر و تعداد قربانیان به 1.1 میلیون نفر رسیده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار