پس از راستی آزمایی؛

توئیتر صحت توئیتهای ترامپ را زیر سوال برد

توئیتر دو پست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این پلتفرم را راستی آزمایی کرد و با افزودن برچسبی نشان داد حاوی اطلاعات نادرستی هستند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، توییتر بالاخره یکی از توییت های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را راستی آزمایی کرد. این شبکه اجتماعی با افزودن برچسبی به ۲ توئیت ترامپ به کاربران هشدار داد، آنها راستی آزمایی شده اند و حاوی اطلاعاتی نادرست درباره شیوه رای دهی(mail-in voting) هستند.

mail-in voting یا رای گیری پستی در انتخابات شیوه ای است که برگه های رای به وسیله پست میان رای دهندگان توزیع یا جمع آوری می شود.

ترامپ در این توئیت ها ادعا می کند استفاده از mail-in votingبه گسترش کلاهبرداری در انتخابات منجر می شود و ایالت کالیفرنیا به همه ساکنان این ایالت اجازه می دهد با این شیوه رای دهند.

توئیتر  برچسب «دستیابی به واقعیت» درباره شیوه رای دهی mail-in voting را به این توئیت افزوده است. با کلیک روی این برچسب مشخص می شود هیچ شواهدی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد و شیوه mail-in votingهم اکنون در چند ایالت به کار می رود. همچنین این شرکت لینک گزارش هایی از  سی ان ان و واشنگتن پست و رسانه های دیگر را ضمیمه کرده که ادعای ترامپ را نقض می کنند.

این نخستین باری است که توئیتر، پیام های رئیس جمهور آمریکا را راستی آزمایی می کند. تاکنون فیس بوک و شرکت های فناوری بزرگ دیگر از این امر خودداری کرده اند.

به گفته سخنگوی توئیتر این پیام ها به دلیل «وجود احتمالی اطلاعات نادرست» برچسب خورده اند.

پس از این امر، ترامپ نسبت به راستی آزمایی توئیت هایش واکنش نشان داد و در پیام هایی ادعا کرد این شرکت آزادی بیان را سرکوب می کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار