حمله خمپاره‌ای ترکیه به حومه راس العین

منابع خبری از حمله خمپاره‌ای نیرو‌های ارتش ترکیه به روستای «خربه الشعیر» در حومه رأس العین سوریه خبر دادند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون الاخباریه سوریه از حمله خمپاره‌ای نیرو‌های ارتش ترکیه به روستای «خربه الشعیر» در حومه رأس العین سوریه خبر داد.

این در حالی است که ترکیه متعهد شده است به مدت ۱۲۰ ساعت (پنج روز) در شمال سوریه عملیات خود را متوقف کند تا کُرد‌های این کشور بتوانند مناطق مرزی با ترکیه را ترک کنند. دو طرف در طول استقرار آتش بس بارها یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

پیش از این الجزیره گزارش داد دو کاروان نظامی از نیرو‌های سوریه دموکراتیک موسوم به قسد از شهر راس العین در شمال سوریه خارج شدند.

عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کرد سوریه در چارچوب توافق آتش‌بس میان آمریکا و ترکیه در پنجشنبه هفته گذشته صورت می‌گیرد.

ترکیه هفدهم مهر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار