خطر جنگ هسته‌ای در جهان به‌خاطر آمریکا افزایش یافته است

دبیر شورای امنیت روسیه معتقد است، خروج آمریکا از برخی توافقات مهم بین المللی در عرصه کاهش تسلیحات منجر به پایین آمدن آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شده و خطر چنین جنگی را برای بشریت چند برابر افزایش داده است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه در مقاله‌ای با عنوان «امنیت روسیه در جهان امروز» که امروز در روزنامه «راسیسکایا گازیتا» منتشر شده، نوشته است: در حال حاضر نه تنها روسیه، بلکه تمام جهان با طیف گستردهای از تهدیدات، از جمله خطر بروز یک درگیری هسته‌ای مواجه هستند.

پاتروشییف یادآور شده، آمریکا در طول سال های زیادی روش‌های جنگ ترکیبی را در خاورمیانه رونق داده و دقیقاً در این منطقه برای نخستین بار بطور گسترده از فناوری «هرج و مرج هدایتشده» استفاده و آن را برای رسیدن به اهداف خاص خود مورد اجرا قرار داده است.

به گفته وی، بارزترین نمونه استفاده از این روش عملیات نابودی رژیم صدام حسین در عراق، معمر قذافی در لیبی و تلاش برای سرنگونی بشار اسد در سوریه و همچنین براه انداختن حوادث "بهار عربی" در برخی کشورهای منطقه بود که منجر به افزایش بی سابقه تروریسم بین المللی و افراط گرایی اسلامی در خاورمیانه شد.

به عقیده این سیاستمدار برجسته روس، مبارزه با تروریست توسط آمریکا و متحدانش برای پیشبرد منافع آنها یعنی دقیقاً در جهت افزایش حضور نظامی در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته است. خط مشی غرب برای استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی در اهداف نظامی-سیاسی برای تضعیف حاکمیت برخی کشورها نیز بسیار خطرناک است.

وی گفت، این مسئله بطور واضح در راهکار امنیت سایبری ملی آمریکا در نظر گرفته شده و به همین دلیل کارشناسان سیاست واشنگتن در رابطه با کشورها عقب مانده در حوزه فناوریهای اطلاعاتی را "نئوکلیونالیسم اطلاعاتی" نامیدهاند.

دبیر شورای امنیت روسیه هشدار داد که قصد آمریکا برای خارج شدن از پیمان "آسمان باز" خطر جنگ هسته‌ای در جهان را افزایش می دهد با توجه به اینکه واشنگتن پیش از این، از پیمان نابودی موشک‌های برد متوسط و کوتاه تر و همچنین پیمان سپر ضدموشکی نیز خارج شده است.

مبارزه با تهدیدات تروریستی، ازجمله در فضای اطلاعاتی، از اولویت‌های امنیتی روسیه است

به گفته وی، در این رابطه یکی از اولویت‌های اصلی روسیه در زمینه تامین امنیت این کشور، مبارزه با تهدیدات تروریستی در مرزهای دور دست، از جمله در فضای اطلاعاتی است. وی تاکید کرد: «توجه اصلی باید روی حفظ و تقویت حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی روسیه در شرایطی که روش‌های ترکیبی علیه کشور ما به کار گرفته می شود متمرکز باشد.»

پاتروشییف افزود، یکی دیگر از تهدیدات علیه روسیه ایجاد آزمایشگاه‌های تسلیحات میکروبی توسط پنتاگون در تمامی حوزه حاکمیت کشورهای جامعه مشترک المنافع و همچنین تلاش برای از بین بردن فضای واحد انسانی این کشورها و از بین بردن روابط دوستانه بین مردم کشورهای جامعه مشترک المنافع است.

لاوروف: ارتش سوریه باید سریعاً بر سراسر خاک این کشور کنترل یابدلاوروف: اقدامات مخرب آمریکا مانع از عادی سازی اوضاع سوریه می‌شودلاوروف: آمریکا با نفت سوریه چه‌ می‌کند؟/البغدادی زاده خود آمریکاستمذاکرات دبیر شورای امنیت روسیه با نخست وزیر ارمنستان

به عقیده وی، تامین امنیت کشورهای جامعه مشترک المنافع می تواند به توسعه اقتصادی کشورهای منطقه بر اساس سرمایهگذاری انسانی کمک کند و این در حالی است که آمریکا تلاش میکند تا برتری یکجانبه خود در عرصه اقتصاد جهانی و رقابت غیرعادلانه را در این منطقه گسترش دهد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار