خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۵ مرداد ماه

تاکید قالیباف بر کمک به حادثه دیدگان لبنان/ تعیین سازو کار اخذ مالیات از خانه های خالی/ موافقت مجلس با دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌ها در بورس و ... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) پانزدهم مرداد ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی، انتخاب ناظران پارلمان در شوراهای عالی و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمد باقر قالیباف در ابتدای این جلسه با ابراز تاسف از انفجار در بیروت لبنان از آمادگی ایران برای کمک خبر داد و از سازمان‌ هلال احمر و نهادهای امدادی خواستار کمک سریع شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران مثل همیشه آماده هرگونه همکاری و کمک‌های انسان دوستانه است و برای تحقق و تسریع این امر با مقامات ذی ربط ایرانی و لبنانی همراه خواهند بود و در همین راستا از سازمان هلال‌احمر و نهادهای امدادی می‌خواهیم در اسرع وقت به کمک برادران‌مان به حادثه‌دیدگان در لبنان و بیروت حضور پیدا کرده و کمک کنند.

با رای مجلس ساز و کار اخذ مالیات از خانه های خالی تعیین شد که بر اساس آن مالکان واحدهای مسکونی واقع در کلیه شهرهای بالای یکصدهزار نفر اگر در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از چهار ماه به عنوان خانه خالی شناسایی شوند به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، به صورت ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره خواهند شد.

در جریان بررسی این طرح رئیس مجلس تاکید کرد که هدف از اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای اخذ مالیات از خانه های خالی عرضه واحدهای خالی به بازار بوده و هدف افزایش درآمد مالیاتی نیست.

در ادامه جلسه امروز همچنین نمایندگان با ۱۶۸ رای موافق با دوفوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم موافقت کردند.

ناطقین امروز مجلس

درخشان: رییس جمهور در فرصت باقیمانده در جهت خروج از معضلات اقتصادی اقدام کند

حسین‌زهی: مردم پس از شرکت در انتخابات چشم امید به تحقق خواسته هایشان دارند

طباطبایی نژاد: اگر سرمایه گذاری در بورس بدل به تولید شود بهترین فرصت برای پیشرفت است

سلیمی: نظارت و مراقبت بیشتری بر بازار بورس انجام شود

نماینده رزن: تورم و گرانی‌ها در دستور کار مجلس قرار بگیرد

***

در جلسه علنی امروز نمایندگان در انتخاباتهای جداگانه ناظران پارلمان در شورای توسعه مدیریت / شورای عالی فضایی/ شورای عالی بورس و اوراق بهادار / ستاد امر به معروف / شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی/ هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار / هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی / شورای فقهی / هیأت عالی گزینش را تعیین کردند.

اخطار ها و تذکرات امروز نمایندگان مجلس

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به خضریان: سوال از رئیس جمهور منتفی نشده است

سلیمی: دولت لیست شرکت‌هایی را که ارز وارد نکرده‌اند منتشر کند

میرتاج الدینی: هیات رئیسه سوال از رئیس جمهور را به کمیسیون‌ها ارجاع کند

سعادتی: مردم به استان مازندران سفر نکنند/انحصارگری در صدور مجوزها برداشته شود

نماینده رشت: از واردات و توزیع برنج خارجی در فصل برداشت جلوگیری شود

نظر الهیان درباره آمادگی وزارت‌علوم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کنکور

محمودوند: در برگزاری کنکور سراسری پروتکل ها رعایت شود

***

محسن دهنوی در جلسه علنی امروز  اعلام وصول طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس درباره تشکیل کمیسیون های تخصصی مجلس را قرائت کرد.

همچنین نامه معرفی وزیر پیشنهادی صنعت از سوی رییس جمهور  اعلام وصول شد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار