درخواست یمن از عراق برای کمک به پایان تجاوزگری ائتلاف سعودی

نماینده انصارالله یمن در عراق از این کشور خواست تا برای پایان تجاوزگری عربستان سعودی علیه مردم یمن کمک کند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، شیخ محمد القبلی، نماینده انصارالله یمن در عراق امروز (شنبه) از بغداد خواست تا برای پایان دادن به دشمنی ائتلاف سعودی و درد و رنج مردم یمن وارد عمل شود.

او از عراق به عنوان کشوری محوری در تمامی مسائل منطقه خواست برای پایان دادن به درد و رنج مردم یمن که ناشی از تجاوزگری و دشمنی ائتلاف سعودی است وارد عمل شود و برای حل و فصل بحران یمن اقدام کند.

القبلی افزود: درخواست وزارت خارجه عراق برای پایان دادن به اختلاف منصفانه بود، اما این وزارتخانه در محکوم کردن تجاوزات علیه یمن موفق نبود.

او از موضع عراق در محکومیت دشمنی عربستان علیه یمن، تقدیر و تاکید کرد که عراق ستون مهمی در جهان عربی و اسلامی است و بیانات و موضعگیری‌های این کشور در منطقه شنیده و دیده می‌شود.

نماینده انصارالله یمن بر ضرورت ورود عراق به خط بحران یمن به عنوان میانجیگر و حل و فصل کننده این بحران تاکید اعلام کرد که موضع عراق همواره منصفانه و شرافتمندانه بوده است.

وزارت خارجه عراق هفته گذشته در بیانیه اعلام کرد که موضع بغداد رد تنش و دعوت به حل بحران‌ها به شیوه‌های مسالمت آمیز از جمله مذاکره و بین تمامی طرف‌های ذیربط به منظور برقراری امنیت و ثبات در منطقه است.

عربستان سعودی با حمایت کامل آمریکا و کشور‌های غربی در طول شش سال تمامی زیرساخت‌های غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، تاسیسات آب آشامیدنی و مراکز درمانی یمن را بمباران کرده و همچنان به محاصره این کشور ادامه می‌دهد و این وضع مردم یمن را در بدترین اوضاع بحران انسانی قرار داده است و با شیوع ویروس کرونا و نبود امکانات بهداشتی و درمانی در کنار بحران غذایی و قحطی، آن‌ها در وضع بسیار خطرناکی قرار دارند و سازمان ملل و نهاد‌های مرتبط با آن بار‌ها در این خصوص هشدار داده‌اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار