دمشق نقض حقوق اهالی جولان اشغالی از سوی اسرائیل را محکوم کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نقض حقوق اهالی جولان اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حسام الدین آلا» نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در نامه‌ای خطاب به رئیس کمیته ویژه تحقیق درباره اقدامات رژیم صهیونیستی مبنی بر نقض حقوق بشر ملت فلسطین و دیگر شهروندان عربی ساکن در سرزمین‌های اشغالی، نقض حقوق اهالی جولان اشغالی از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرد.

وی خواستار توجه بیشتر کمیته مذکور به حقوق بشر در جولان اشغالی و کمک به گسترش دامنه محکومیت‌های بین‌المللی تجاوزهای رژیم صهیونیستی در این منطقه شد.

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد درباره خطر تلاش رژیم صهیونیستی برای تصرف منابع طبیعی در جولان اشغالی سوریه و املاک شهروندان سوری به بهانه های مختلف هشدار داد.

وی در ادامه تاکید کرد که مخالفت مردم جولان با اقدامات نیروهای اشغالگر  علیرغم سرکوب و دستگیری تعدادی از آنها، نقش مهمی در شکست این اقدامات داشته است.

این مقام سوری تصریح کرد: سیاست های استعماری نیروهای اشغالگر اسرائیل به منزله نقض آشکار حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم جولان اشغالی سوریه است و اقدامات نژادپرستانه علیه آنها به شمار می رود.

وی از کمیته ویژه تحقیق درباره اقدامات رژیم صهیونیستی مبنی بر نقض حقوق بشر ملت فلسطین و دیگر شهروندان عربی ساکن در سرزمین‌های اشغالی خواست که  در گزارش های خود به مجمع عمومی و شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

طرح نتانیاهو برای نام‌گذاری یک روستا در جولان اشغالی به نام «ترامپ»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار