دمشق: انگلیس و اتحادیه اروپا به دنبال کاهش فشار بر تروریست‌ها هستند

وزارت خارجه سوریه سیاست‌های تحریک آمیز انگلیس و اتحادیه اروپا درباره وضعیت درعا را تلاشی آشکار برای کاهش فشار بر تروریست‌ها دانست.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه، سیاست‌های تحریک آمیز و مبتنی بر نفاق انگلیس و اتحادیه اروپا درباره وضعیت در استان درعا را محکوم و تاکید کرد که این سیاست‌ها تلاشی ناموفق و آشکار برای کاهش فشار بر تروریست‌ها در این استان است.

وی افزود:  سوریه به بررسی وضعیت منطقه جنوب از طریق گفت‌و گو توجه زیادی داشت و این در حالی است که گروه‌های تروریستی همچنان برای متشنج کردن اوضاع منطقه و جلوگیری از هرگونه توافق تلاش می‌کنند.

این منبع در ادامه اظهار داشت: جمهوری عربی سوریه تاکید می کند که چنین حملات و اتهامات دروغین، آن را از ادامه مبارزه با تروریسم و ​​آزادسازی سرزمین ها و بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام نقاط کشور دلسرد نخواهد کرد.

بشار اسد خطاب به ارتش سوریه: پیروزی‌های ما مرهون جانفشانی‌های شماستسوریه| گروهک تروریستی النصره 37 بار آتش‌بس را نقض کردسوریه: فرانسه دست از حمایت از تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان بردارد

در پی آغاز عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های مسلح مستقر شهر درعا واقع در جنوب این کشور، طرفین با میانجیگری روسیه بر سر آتش‌بس 48 ساعته به توافق رسیدند.

چند روز پس از این توافق، تروریست‌ها یک خودروی ارتش سوریه را در درعا هدف قرار دادند.

عناصر مسلح در درعا همچنین با زیر پا گذاشتن توافق خود با ارتش سوریه اقدام به حمله به مواضع و مراکز ایست و بازرسی ارتش کرده و خمپاره‌هایی به مناطق اطراف شلیک کردند.

این منطقه چند سال پیش در جریان عملیات پاکسازی ارتش بنا به توافق مصالحه، در دست مخالفان و معارضان ماند مشروط به اینکه آتش بس رعایت شده و سلاح‌ها تحویل دولت شود که مخالفان از اجرای این شروط خودداری کردند.

بر اساس گزارش‌ها ارتش سوریه عزم جدی برای تغییر قواعد بازی در درعا دارد و هرگز به کمتر از ثبات کامل در منطقه راضی نخواهد شد و اینکه ترورها و بی ثباتی و تحرکات گروه‌های مسلح پایان یابد و اینکه هر زمان خواستند، اوضاع را متشنج نکنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار