دویچه وله: سیاست تجاری آمریکا برای آلمان خطرناک است

یک رسانه آلمانی سیاست‌های تجاری دولت آمریکا که بر اساس حمایت داخلی و محدودیت‌های بیشتر تجاری و تقابل بیشتر با چین مبتنی است را برای اقتصاد اروپا و آلمان خطرناک دانست.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "دویچه وله" آلمان در مطلبی نوشت: نتایج یک بررسی نشان می دهد سیاست تجاری آمریکا که توسط "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور پیشین این کشور آغاز شده و توسط جو بایدن دنبال می شود ناامنی ها در بازارهای مالی را افزایش داده و این می تواند برای آلمان هم خطرناک باشد.

صرافی ها نسبت به افزایش تعرفه برای واردات و سایر اقدامات محدود کننده توسط دولت ترامپ تا 100 روز معاملاتی واکنش منفی نشان دادند.

این نتیجه مطالعه‌ای است که روز چهارشنبه توسط موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) در برلین منتشر شده است. مالته ریت، نویسنده این تحقیق در این باره می گوید: بعد از اعلام سیاستهای تجاری جدید توسط دولت ایالات متحده بازارهای سهام و اوراق قرضه به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

همچنین شاخص بورس شرکت های آمریکایی فعال در چین در سایه محدودیت های اعمال شده از طرف آمریکا تحت تاثیر قرار گرفت. ارزش بازار سهام این شرکت ها بعد از اعلام افزایش تعرفه ها به طور میانگین حدود یک درصد کاهش یافت.

تنها تعداد کمی از صنایع ایالات متحده مانند خدمات وابسته به صادرات و یا شرکت های املاک و مستغلات تحت تاثیر این سیاست های محدود کننده قرار نگرفتند. 9 بخش دیگر در این شرایط ضررهای قابل توجهی را متحمل شدند که به ویژه در بخش صنعت و فناوری مشهود بود. اقدامات تلافی جویانه چین در قبال آمریکا هم تاثیرات منفی از جمله بر بخش های اقتصادی آمریکا داشته است.

اقدامات اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه چین همچنین بر شاخص های بورس تعداد زیادی از شرکت های تجاری آمریکا بخصوص در آمریکای لاتین و اروپا تاثیر گذاشته است. دولت جدید ایالات متحده آمریکا سیاست های تجاری محدود کننده دوران ترامپ را حفظ کرده و بخصوص علیه چین دنبال می کند.

کشته شدن 10 نفر در واژگونی خودروی حامل کارگران مهاجر در آمریکاخبرگزاری فرانسه: معافیت عراق از اجرای تحریم‌های گازی آمریکا علیه ایران تمدید شد

جو بایدن می خواهد از صنعت بومی با گسترش برنامه های سختگیرانه حمایت کند. وی بعد از ماه ها مذاکره بین نهادهای آمریکایی و شرکت ها چند روز پیش مقررات جدیدی را ارائه کرد که بر اساس آن تامین کنندگان باید از قطعات آمریکایی بیشتری در محصولات نهایی خود استفاده کنند. در اولین گام قرار شد سهم این قطعات از 55 به 60 و در نهایت تا سال 2029 به 75 درصد برسد.

اتاق صنایع و بازرگانی آلمان هم (DIHK) نگران پیامدهای منفی این گونه سیاست های آمریکا است. به گفته یکی از اعضای هیات مدیره این نهاد آلمانی تقویت بیشتر قواعد موسوم به Buy-American- در آمریکا می تواند آثار منفی بویژه برای اقتصاد بین‌المللی آلمان داشته باشد.

ایالات متحده آمریکا یک بازار خارجی مهم برای شرکت های آلمانی از جمله در زمینه تدارکات عمومی است و این گونه سیاست های آمریکا تاثیرات منفی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار