رایزنی بوگدانوف با وزیر مشاور در امور خارجه قطر

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که معاون وزیر خارجه این کشور در جریان دیدار با وزیر مشاور قطر در امور خارجه در دوحه درخصوص بحران لیبی، سوریه و یمن به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه با سلطان المریخی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه امروز (چهارشنبه) در دوحه دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف در خصوص مسائل مهم خاورمیانه و شمال آفریقا، حل سریع بحران‌های لیبی، سوریه و یمن با تکیه به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت گفت‌وگو کردند.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. در حال حاضر دو طرف اصلی بر سر قدرت در این کشور جنگ دارند. یکی دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی که پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کنند. اخیرا نیروهای خلیفه حفتر عملیاتی را علیه دولت توافق ملی لیبی در طرابلس آغاز کردند که موجب درگیری‌های شدید میان دو طرف شده است. ترکیه نیز برای حمایت از نیروهای دولت توافق ملی لیبی مستشارانی را به این کشور اعزام کرده است و از آن سو امارات و مصر از نیروهای حفتر حمایت می‌کنند. بعد از میانجیگری روسیه و ترکیه دو طرف آتش‌بس اعلام کردند اما همچنان درگیری‌ها ادامه دارد و آتش‌بس نقض می‌شود.

درگیری مسلحانه در سوریه نیز از سال ۲۰۱۱ همچنان وجود دارد و در اواخر سال ۲۰۱۷ در سوریه و عراق پیروزی علیه داعش اعلام شد و همچنان عملیات پاکسازی اراضی سوریه از تروریست‌ها، بازسازی این کشور و بازگشت آوارگان و پناهجویان ادامه دارد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار