رایس: سیاست ترامپ در قبال اوکراین بسیار نگران‌کننده است

در پی رسوایی اوکراین‌گیت کاخ سفید، وزیر خارجه سابق آمریکا درباره سیاست دولت فعلی این کشور در قبال اوکراین ابراز نگرانی کرد.

کاندولیزا رایس: سیاست ترامپ در قبال اوکراین بسیار نگران کننده استبه گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه سابق آمریکا سیاست‌های غیررسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در قبال اوکراین را عمیقا نگران کننده توصیف کرد.

بنا به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه دولت جورج دبلیو بوش گفت: گزارش‌های اخیر درباره سیاست آمریکا در اوکراین بسیار موجب نگرانی من شده است.

رایس در کنفرانسی در ابوظبی گفت: آنچه در حال حاضر می‌بینم برایم نگران کننده است. من شاهد کشمکشی میان متخصصان سیاست خارجی و کسی که می‌گوید از طرف رئیس جمهور عمل می‌کند، هستم. اما صراحتا نمی‌دانم که قضیه چیست. این مسئله نگران کننده است. بسیار نگران کننده است.

به گفته وزیر خارجه سابق آمریکا، برخی افراد که در منصب رسمی نیستند اطلاعاتی را از سوی دولت آمریکا ارائه می‌دهند، که باید مطمئن شد که آن‌ها همان پیامی را به دیگر کشور‌ها می‌دهند که وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی ارائه می‌کنند.

ترامپ که ماجرای رسوایی تازه اش او را در آستانه استیضاح آن هم در یک سال حساس مانده تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور قرار داده است، بار دیگر تلاش کرد تا با فرافکنی در این ماجرا خود را از این منجلاب به وجود آمده نجات دهد. چندی پیش، افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن – رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰-- شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار