روسیه: غرب دنبال تحریف حقایق درباره ادعای حمله شیمیایی به دوما است

نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سخنانی گفت که آمریکا، فرانسه و انگلیس درصدد تحریف حقایق درباره ادعاهای حمله شیمیایی به دوما در حومه دمشق هستند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، الکساندر شولگین، نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در جریان نشست این سازمان درباره حمله شیمیایی در سوریه اظهار کرد، تحقیقات این سازمان درباره ادعاهای استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دومای سوریه ناقص بوده و اشکالات بزرگی بر آن وارد است.

وی تأکید کرد، نتایج گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی در باره ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما با نتایج اعضای تیم حقیقت یاب وابسته به این سازمان که به سوریه سفر کرده بودند، در تناقض است.

 شولگین ادامه داد: روسیه پاسخش به گزارش راه شلمچه به نقل از اول مارس کمیته مربوطه را برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارسال کرد و دولت سوریه نیز گزارش دیگری را به دبیرخانه این سازمان تحویل داد، اما مسکو و دمشق هیچگونه پاسخی را از سوی این سازمان دریافت نکردند.

وی افزود: اعضای گروه روبنسون (گروه دانشگاهیان انگلیسی) چندین مرتبه از سازمان منع تسلیحات شیمیایی درخواست کردند که توضیحاتی را درباره گزارش اول مارس ارائه دهد اما آنها تنها پاسخ های بی‌اساسی را دریافت کردند و به آنها توصیه شد که گزارش اول مارس را بخوانند و پاسخی به سؤالات مطرح شده آنها داده نشد.

شولگین در ادامه تصریح کرد: طرف روسی به دبیرخانه عمومی سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیشنهاد داد که نتایج تحقیقاتی که توسط سه کارشناس مستقل انجام شده بود را اعلام کند اما به بهانه تضمین امنیت این سه کارشناس با این درخواست مخالفت شد.ما به این دبیرخانه اعلام کردیم که به دنبال اطلاعات شخصی این سه کارشناس نیستیم بلکه می‌خواهیم منطق آنها را بفهمیم اما پس از مدتی بر همان منوال پاسخ منفی به ما دادند.

این مقام روس همچنین خاطرنشان کرد: موضع دبیرخانه این سازمان برای هیئت روسی و دیگر هیئت‌ها مشخص شد و تردیدهایی شکل گرفت مبنی بر اینکه هیچگونه تحقیقاتی انجام نشده و از تحقیقات برای توجیه بهانه‌جویی استفاده شده تا بگویند که حمله هوایی در دوما انجام شده است.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار