رکس تیلرسون ادعا‌های نیکی هیلی درباره ترامپ را تکذیب کرد

وزیر خارجه سابق آمریکا ادعا‌های مطرح در خصوص طرح‌ریزی برای تضعیف برنامه‌های رئیس‌جمهور این کشور را رد کرد.

تیلرسون ادعا‌های نیکی هیلی درباره ترامپ را تکذیب کردبه گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا با قاطعیت ادعا‌های مطرح از سوی نیکی هیلی، نماینده سابق این کشور در سازمان ملل در خصوص تضعیف برنامه‌های دونالد ترامپ را تکذیب کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در بیانیه‌ای که برای روزنامه واشنگتن پست ارسال کرد، نوشت: در طول دروان خدمت به کشورمان به عنوان وزیر خارجه هیچگاه این کار را نکردم و تا جائیکه می‌دانم هیچکس دیگری که با من کار کرده هیچ اقدامی برای تضعیف رئیس جمهور انجام نداده است.

تیلرسون نوشت: مکالمات من با رئیس جمهور به طور خصوصی در دفتر بیضی (کاخ سفید) همیشه صادقانه، صریح و توصیه‌های من روشن بود. هنگامی که رئیس جمهور تصمیمی اتخاذ می‌کرد ما در وزارت خارجه نهایت تلاش خود را برای اجرای آن بکار می‌گرفتیم. او که در یکسال اول ریاست جمهوری ترامپ وزیر خارجه آمریکا بود، افزود هیلی به ندرت در بسیاری از جلساتی که من با رئیس جمهور داشتم حضور داشت و او در جایگاهی نبود که اطلاعی از آنچه من می‌گویم، داشته باشد.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در کتابش با عنوان با کمال احترام، نوشته وزیر خارجه سابق آمریکا و جان کلی، رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید تلاش کرده‌اند او را اجیر کنند تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را تضعیف و سرنگون کنند تا به قول خودشان کشور را نجات دهند، اما وی درخواست آن‌ها را رد کرده است. هیلی در کتابش تیلرسون را فردی متکبر و کسل کننده خوانده و گفته که جان کلی نیز به میزان دسترسی او به رئیس‌جمهور مشکوک بوده است. سفیر سابق ترامپ در سازمان ملل در ادامه گفته، تیلرسون و کلی به وی اطمینان داده بودند که مقاومت آن‌ها در برابر ترامپ نافرمانی نیست بلکه آن‌ها به دنبال نجات کشور هستند.

واشنگتن پست در ادامه افزود: نیکی هیلی ۴۷ ساله که احتمالا یکی از نامزد‌های جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ است در کتابش تلاش کرده اختلافات خود با ترامپ را به حداقل برساند و در عین حال فاصله خود را با دیگر اقدامات افراطی وی حفظ کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار