سهم شهرداری‌ها از بودجه ۹۹

لایحه بودجه ۹۹ در حالی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفته که در این لایحه دریافت تسهیلات خارجی برای ساخت قطار شهری، اعطای تسهیلات ارزی به توسعه حمل‌ونقل درون شهری، اجرای طرح ال‌ای زد و... ردیف هایی در نظر گرفته شده است...

لایحه بودجه ۹۹ در حالی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفته که در این لایحه دریافت تسهیلات خارجی برای ساخت قطار شهری، اعطای تسهیلات ارزی به توسعه حمل‌ونقل درون شهری، اجرای طرح ال‌ای زد و... ردیف هایی در نظر گرفته شده است.


به گزارش راه شلمچه، لایحه پیشنهادی بودجه ۹۹ کشور روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در این لایحه در حوزه حمل‌ونقل عمومی، سهم شهرداری‌ها در حمل‌ونقل شهری و.... دیده شده است، به گونه‌ای که در تبصره سوم ماده واحده بودجه سال ۹۹ آمده است که دولت مجاز است درصورت تأمین ۱۵ درصد سهم دستگاه توسط شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط و تعهد به بازپرداخت اصل و سود توسط همان دستگاه، حداقل ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اختصاص دهد. 


همچنین دولت موظف است با رعایت قانون حمایت از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی شهری و حومه نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند.


در لایحه بودجه آمده است که عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداریها و دهیاریها پرداخت شود.


این گزارش حاکیست، در تبصره ۱۴بودجه آمده است در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف نمودن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دریافتی‌ها(منابع) به استثنای عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، هزینه می‌شود که حق بیمه سهم دولت اقشار خاص از جمله رانندگان حمل‌ونقل درون و برون شهری نیز در نظر گرفته شده است.


بررسی لایحه بودجه نشان داد که مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان برای یارانه و کمک زیان حمل‌ونقل عمومی ریلی، قطارشهری و...در نظر گرفته شده است و همچنین در جدول برآورد اعتبارات برای اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا LEZ جهت کاهش آلودگی هوا و شهرهای دارای آلودگی هوا ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از محل ۱۰ %ارزش گمرکی(۶۰ %سازمان شهرداریها و ۴۰ %سازمان راهداری)، ۲۰۰ هزار میلیون ریال پیش‌بینی شده است.


همچنین در قسمت درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی مالی نیز آمده است که ۷صدم درصداز۳ درصدتعرفه مالیات برارزش افزوده شهرداری‌ها برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی وعشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه درحوزه معلولین و جانبازان اختصاص می‌یابد و این در حالی است که ۱۰۰هزار میلیون ریال نیز منابع حاصل از فروش پادگان‌ها به شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار