سی‌تی‌اسکن مرکز تصویربرداری امام حسن مجتبی ماهشهر به بهره‌برداری رسید

اهواز - ایرنا - دستگاه سی‌تی‌اسکن مرکز تصویربرداری امام حسن مجتبی(ع) بندر ماهشهر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز چهارشنبه به بهره‌برداری رسید.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در آیین بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن مرکز تصویربرداری امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان گفت: خوشبختانه امروز یکی از پیشرفته ترین دستگاه های سی‌تی‌اسکن در استان خوزستان با همت بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

فریدون بندری میزان اعتبار هزینه شده برای این دستگاه را ۴۰ میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: با قراردادی که میان بخش خصوصی و بیمه ها منعقد شده، این دستگاه علاوه بر خدمات‌دهی با تعرفه آزاد، با تعرفه دولتی نیز به بیماران خدمات‌رسانی می کند.

وی افزود: این نوید را به مردم منطقه و شهرستان بندر ماهشهر می‌دهیم آزمایشگاه تشخیص مولکولی پی.سی.آر که سرعت تشخیص بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، که از سوی صنایع پتروشیمی تجهیز شده به زودی بهره‌برداری می‌شود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با پیگیری‌ انجام شده، مجوز خریداری و نصب سه دستگاه سی‌تی‌اسکن برای تجهیز بیمارستان‌های بندر ماهشهر گرفته شد.

حبیب آقاجری افزود: دستگاه سی تی اسکن مرکز تصویربرداری امام حسن مجتبی(ع) به بهره‌برداری رسید و سی‌تی‌اسکن بیمارستان حاجیه نرگس معرفی نیز در حال نصب است.

حبیب آقاجری اضافه کرد: یک دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان امام موسی کاظم(ع) بندر ماهشهر اختصاص داده شده و در حال طی کردن فرآیند اداری جهت نصب است. همچنین در چند روز آینده، آزمایشگاه تست مولکولی پی.سی.آر بیمارستان نفت بندر ماهشهر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان با تقدیر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همکاری در این زمینه افزود: دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام رضا(ع) امیدیه نیز در حال نصب است و پیگیر تجهیز بخش سی.سی.یو و اتاق عمل بیمارستان شهدای شهرستان هندیجان هستیم.

آقاجری با تشکر ازکادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: برای احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بندر ماهشهر، با پیگیری‌ انجام شده، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی آن به ۳۲۷ تخت افزایش یافت.

وی ادامه داد:در پنج سال گذشته هیچ اعتباری برای تکمیل این بیمارستان تخصیص داده نشده بود که با پیگیری‌ انجام شده، در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ۴۵۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبار شد. همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار