ملکشاهی راد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شفافیت آرا مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم است/ نظام بانکی در خدمت تولید و مردم نیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: شفافیت آرا موجب از بین رفتن بی اعتمادی مردم به تصمیم گیری‌ها، آرای مسئولان و نمایندگان می‌شود.

شفافیت آرا مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم است/ نظام بانکی در خدمت تولید و مردم نیستمحمدرضا ملکشاهی راد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: به نظر من اولین موضوعی که مجلس یازدهم باید به آن توجه کند بحث شفافیت آراست که در صورت توجه به این موضوع بی‌اعتمادی مردم به تصمیم گیری‌ها و آرای مسئولان و نمایندگان حل می‌شود.

او افزود: دومین موضوعی که برای مجلس یازدهم اولویت دارد، بحث رونق تولید است. در دوره هشتم مجلس، قانون هدفمند کردن یارانه وضع و مقرر شد ۳۰ درصد این یارانه‌ها که حدود ۱۷ هزار میلیارد در سال است به تولید برگردد؛ بنابراین نمایندگان مجلس یازدهم باید بر هدفمند کردن یارانه‌ها اصرار داشته باشند تا دولت دهک‌های بالا را حذف کرده و آن را به سمت تولید ببرد.

ملکشاهی راد ادامه داد: سومین موضوعی که باید در مجلس یازدهم انجام شود، بحث صدور خدمات فنی مهندسی است. بنابراین ارزآوری کمتر از صادرات نفت نیست و ایجاد اشتغال می‌کند، همچنین تولیدات ایران در کشور‌های دیگر مصرف می‌شود. در سال‌های گذشته‌ در برخی از کشور‌های آمریکای جنوبی سد سازی و تولید برق داشتیم ولی اکنون دولت اهتمام لازم را ندارد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس یازدهم  باید قانونی درخصوص صدور خدمات فنی و مهندسی وضع و دولت را مکلف کند که برای پیمانکاران و متخصصان بین المللی ایران زمینه‌ای فراهم آورد که در پروسه‌های خارج از کشور حضور پیدا کنند.

او افزود: موضوع بعدی که مجلس یازدهم باید به آن توجه کند بحث ساماندهی مالیات است. ما اخیرا درخصوص مالیات قانونی نوشتیم، اما هنوز مالیات از پزشکان، وکلا و انبوه سازانی که خانه‌هایشان بلوکه شده مشخص نیست، بنابراین نمایندگان باید فشار مالیات را از سر مردم مستضعف و کارمند بردارند و آن را به سمت کسانی که امروز پول‌های کلان و بلوکه شده دارند و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، ببرند.

ملکشاهی راد تصریح کرد: نکته مهم دیگر در مجلس یازدهم بحث نظام بانکی است. نظام بانکی در خدمت تولید و مردم نیست، بنابراین قانون اصلاح نظام بانکی را باید در دستور کار قرار داد.

او ادامه داد: ما نتوانستیم شرایط اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم. سن افراد بالا رفته و در مشاغل دولتی نمی‌توانند استخدام شوند؛ بنابراین باید شرایط سنی را بالا ببریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم باید دولت را مکلف کند به جوانان تا زمانی که به کاری مشغول شوند، بیمه بیکاری پرداخت کند تا از این یاس و ناامیدی جوان کاسته شود. در واقع دولت موظف است بهداشت، مسکن و کار جوانان را تأمین کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار