فاصله شدید بایدن با دیگر رقبای دموکرات در جدیدترین نظرسنجی

جدیدترین نظرسنجی‌ها از کارزار انتخاباتی نمایندگان حزب دموکرات نشان می‌دهد جو بایدن، معاون پیشین باراک اوباما از جنبه محبوبیت پیشتاز است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، جدیدترین نظرسنجی‌ها از کارزار انتخاباتی نمایندگان حزب دموکرات نشان می‌دهد جو بایدن، معاون پیشین باراک اوباما از جنبه محبوبیت پیشتاز است.

بر این اساس، در جدیدترین نظرسنجی موسسه "سروی یو اس ای"، جو بایدن با ۳۲ درصد آرای پیشتاز حزب دموکرات است. الیزابت واران، سناتور ایالت ماساچوست که نزدیک‌ترین تعقیب کننده بایدن است ۲۲ درصد آرا را کسب کرد. همچنین برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت که عقایدی سوسیالیستی دارد ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

افزایش محبوبیت بایدن پس از آن اتفاق می‌افتد که ماجرای اوکراین گیت و استیضاح ترامپ در صدر اخبار آمریکا قرار دارد.

چندی پیش، دو افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده است از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار