معاون وزیر دفاع آمریکا کناره‌گیری می‌کند

از معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌گذاری خواسته شده تا پس از آنکه حمایت مافوق خود را از دست داده، از سمتش کناره‌گیری کند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، جان رود، معاون وزیر دفاع آمریکا در سیاست‌گذاری در ۲۰۱۸ به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیوست و در کمک مالی ۲۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین نیز دخیل بود.

بلومبرگ گزارش داد که ترامپ اعتمادش را به توانایی رود، بابت اجرای کارها از دست داده است.

فارن پالسی نیز گزارش داد که از جان رود خواسته شده تا نه به دلیل ارتباطش با رسوایی اوکراین، بلکه به خاطر از دست رفتن اعتماد ترامپ به وی در پی کناره گیری یکسری از سیاست گذاران ارشد پنتاگون از سمتش کناره‌گیری کند.

در مه گذشته میلادی، پیش از تصمیم ترامپ برای متوقف کردن کمک مالی نظامی به اوکراین، جان رود نامه‌ای به قانونگذاران نوشت و بیان کرد، تصدیق می‌کند که دولت اوکراین اقدامات لازم را برای ایجاد اصلاحات بنیادین دفاعی به منظور کاهش فساد و افزایش مسئولیت‌پذیری انجام داده است.

این نامه که در سپتامبر و در پی ادعای کاخ سفید درباره تمایل برای مقابله با فساد فاش شد، استدلال ترامپ را زیر سوال برد و تضعیف کرد.

جان رود همچنین شخصا نگرانی خود را بابت توقف کمک مالی به اوکراین در ایمیلی به مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و در پی تماس تلفنی ترامپ در ۲۵ ژوئیه با همتای اوکراینی‌اش ابراز کرد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار