مقام ترک: تحریم به ابزار باج خواهی آمریکا مبدل شده است

برات البیراک، وزیر دارایی ترکیه اعلام کرد در حالی که تهدید به تحریم از سوی آمریکا به تلاشی برای باج خواهی تبدیل شده است، بازار‌های این کشور توان مقاومت در برابر تحریم‌های آمریکا را دارند.

مقام ترک: تحریم به ابزار باج خواهی آمریکا مبدل شده استبه گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزار رویترز، برات البیراک، وزیر دارایی ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد تهدید به تحریم از سوی آمریکا به تلاشی برای باج خواهی تبدیل شده است.

اظهارات وزیر دارایی ترکیه یک هفته پس تحریم‌های آمریکا علیه آنکارا در پی حمله نظامی به شمال شرقی سوریه صورت گرفت.

البیراک گفت متاسفانه تحریم‌های اقتصادی به عنصری برای باج خواهی کشور ما تبدیل شده است. در چند هفته گذشته ترکیه بار‌ها از سوی آمریکا تهدید به تحریم شده است.

وزیر دارایی ترکیه گفت بازار‌های مالی ما سطح بالایی از مقاومت را علیرغم تحریم‌های اقتصادی نشان داده و این خود حاکی از آن است که ما در برابر شوک‌های بیرونی نیز مصونیت ایجاد کردیم.

ترکیه از دوم اکتبر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره جزئیات تحریم‌های جدید این کشور علیه ترکیه گفت: ما به دلیل تهاجم آنکارا به شمال سوریه تصمیم گرفتیم سه وزارتخانه دفاع، انرژی و کشور ترکیه را به لیست تحریم‌های خود بیافزاییم. با این وجود، ما آمادگی داریم در صورتی که ترکیه اقدامات لازم را انجام دهد تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کنیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار