منابع صهیونیست: ترامپ برای رونمایی از «معامله قرن» پیش از انتخابات اسرائیل عجله دارد

منابع صهیونیست اعلام کردند که رئیس‌جمهوری آمریکا اصرار دارد که طرح «معامله قرن» را پیش از انتخابات رژیم اسرائیل رونمایی کند ولی تصمیم‌گیری نهایی درباره موعد این رونمایی، ظرف روزهای آتی گرفته خواهد شد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه به طرح ادعایی آمریکا برای صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن»، گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی روزهای آتی درباره این موضوع تصمیم خواهد گرفت که آیا طرح «معامله قرن» را قبل از انتخابات اسرائیل رونمایی کند یا خیر.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر رایزنی‌های گسترده‌ای میان اعضای «تیم طرح صلح» وابسته به کاخ سفید درباره این موضوع انجام شده است که آیا «معامله قرن» قبل از انتخابات رونمایی شود و این‌که این روند در انتخابات اسرائیل و نتایج آن تاثیر خواهد داشت یا خیر.

مسئولان آگاه به این پرونده تصریح کردند، چند عامل بر تصمیم ترامپ در این مورد اثرگذار خواهد بود: روند استیضاح ترامپ طی چند روز آینده، مشارکت‌ او و «جراد کوشنر» داماد و مشاور ارشدش در نشست اقتصادی «داووس» در روز سه‌شنبه و رایزنی‌هایش با رهبران کشورها به‌ویژه کشورهای عربی.

در این میان سفر پایان هفته کوشنر به قدس اشغالی برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «بنی گانتس» رقیب او برای تصدی سمت نخست‌وزیری این رژیم، در تصمیم‌گیری دونالد ترامپ در موضوع «معامله قرن» اثرگذار خواهد بود.

طبق این گزارش، نتانیاهو با اعلام طرح «معامله قرن» قبل از انتخابات اسرائیل موافق است ولی گانتس با این کار مخالف است و می‌گوید چنین کاری به معنی مداخله آمریکا در این انتخابات است.

آیا معامله قرن واقعا شکست خورده است؟

در همین زمینه، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته اظهار داشت، طرح صلح ترامپ ممکن است قبل از انتخابات اسرائیل رونمایی شود. وی در این گفت‌وگو، مدعی شد که موعد رونمایی از این طرح به بحران سیاسی اسرائیل مرتبط نیست.

این مقام آمریکایی افزود، رونمایی از «معامله قرن» به انتخابات اسرائیل مربوط نمی‌شود و دونالد ترامپ علاقه‌مند به دستیابی به راه‌حلی طولانی‌مدت برای منازعه فلسطین- اسرائیل است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار