ناکارآمدی جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در جنگ الکترونیکی روسیه

پایگاه نشنال اینترست در گزارشی از قدرت روسیه در ایجاد اختلال در رادار جنگنده‌های شبح ساخت آمریکا خبر داد.

نشنال اینترست: روسیه برای اختلال در رادار جنگنده‌های اف-۳۵ تلاش کرده استبه گزارش راه شلمچه به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه نشنال اینترست در گزارشی از قدرت روسیه در ایجاد اختلال در جنگنده‌های اف-۳۵ موسوم به شبح ساخت آمریکا خبر داد.

در گزارش این نشریه آمریکایی که با عنوان «روسیه برای ایجاد اختلال در رادار اف-۳۵ نیروی هوایی در سوریه تلاش می کند» منتشر شده، آمده است: نیرو‌های روسیه در سیستم جی پی اس در خاورمیانه اختلال ایجاد کرده‌اند. کارزار جنگ الکترونیکی می‌تواند بر حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه تأثیر بگذارد.

این نشریه در ادامه به نقل از تایمز اسرائیل می‌نویسد که در اواخر ماه ژوئن گزارش کرده بود: از بهار گذشته، خلبان‌ها به هنگام پرواز بر فراز خاورمیانه اعلام کرده‌اند که سیستم جی پی اس آن‌ها یا مکان‌هایی اشتباه را نشان می‌دهد و یا بطور کامل از کار می‌افتد.

نشنال اینترست در ادامه نوشت: طبق اطلاعاتی که از سوی یک پژوهشگر در آمریکا جمع آوری شده، سیگنالی که ناوبری ماهواره‌ای هواپیما‌ها را در حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی در هفته‌های اخیر مختل می‌کرده، از داخل یک پایگاه هوایی روسی در سوریه نشأت می‌گرفته است.

به نوشته این نشریه، این سیگنال‌ها تنها اسرائیل را هدف قرار نداده است. منابع اسرائیلی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات سه هفته‌ای در سیستم جی پی اس، تنها بخشی از تأثیرات اختلال افکنی روسیه در سوریه بوده؛ بطوری که اقدامی که از سوی روسیه انجام شده، تأثیرگذاری بر دو هواپیمای آمریکایی اف-۲۲ و اف-۳۵ بوده است.

نیروی هوایی آمریکا از ابتدای آوریل ۲۰۱۹، جنگنده‌های اف-۲۲ و اف-۳۵ شبح خود را به ترتیب در قطر و امارات مستقر کرده بود. به نوشته نشنال اینترست، در وضعیت کنونی شایعات زیاد است و اسرائیل از هرگونه اظهار نظر رسمی خودداری می‌کند.

در پایان این گزارش آمده است: ارتش آمریکا به دنبال آن است به عنوان گامی احتمالی در برابر جنگ الکترونیکی روسیه، سیستم‌های جی پی اسی را در اروپا آزمایش کند که در برابر اختلال مقاوم هستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار