نظرسنجی: شمار فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها ترامپ را مشکل اصلی کشورشان می‌دانند

نتایج نظرسنجی جدید حاکی از افزایش رو به رشد شمار آمریکایی هایست که دولت دونالد ترامپ را مشکل اصلی کشورشان می‌دانند.

نظرسنجی گالوپ: شمار فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها ترامپ را مشکل اصلی کشورشان می‌دانندبه گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از ثبت رکورد بالایی از تعداد آمریکایی هایست که دولت فعلی را مشکل اصلی کشورشان می‌دانند.

نتایج نظرسنجی جدید گالوپ، که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد ۳۴ درصد از مردم آمریکا دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، رهبری ضعیف و سیاستمداران را به عنوان مشکلات اصلی کشورشان فهرست کردند. این رقم در مقایسه با نظرسنجی صورت گرفته در ماه سپتامبر رشد قابل توجهی داشته و اا درصد افزایش یافته است. این رقم بالاترین رقمی است که از ماه فوریه و پس از پایان تعطیلی دولت فدرال آمریکا تاکنون به ثبت رسیده است.

در حالیکه حامیان حزب دموکرات و جمهوری خواه در حال حاضر دولت فعلی و سیاستمداران کشور را مشکل اصلی آمریکا می‌دانند، اما براساس نتایج این نظرسنجی شرکت کنندگان حامی حزب دموکرات نارضایتی بیشتری از ساکنان کاخ سفید داشتند. حامیان حزب جمهوری خواه نیز در عین حال با تائید دولت از کنگره این کشور ابراز نارضایتی کردند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد تعدادخیلی کمی از آمریکایی‌ها از مسیری که کشورشان در پیش گرفته رضایت خاطر دارند. با این حال ۲۸ درصد نظر مخالفی داشته و اعلام کردند کشورشان در مسیر درستی است. این رقم حاکی از کاهش ۵ درصدی تعداد حامیان از مسیر فعلی کشور آمریکا است.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی شرکت کنندگان دومین مشکل اصلی آمریکا را مهاجرت عنوان کردند. از دیگر مسائل مطرح شده از سوی شرکت کنندگان به عنوان مشکلات آمریکا می‌توان به روابط نژادی، مراقبت‌های درمانی و تغییرات اقلیم به ترتیب با ۶، ۵ و ۴ درصد اشاره کرد.

همچنین نتایج نظرسنجی جدید یو اس‌ای تودی-ایپسوس نشان داد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها (۵۴ درصد) تصمیمات دولت ترامپ از جمله در قبال خروج نیرو‌های نظامی این کشور از سوریه را لطمه‌ای به اعتبار و آبروی خود می‌دانند.

نظرسنجی جدید گالوپ از اول تا ۱۳ اکتبر با شرکت هزار و ۵۲۶ نفر برگزار شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار