هلاکت مسؤول معاملات نفتی داعش در دیرالزور

مسؤول معاملات نفتی و گازی گروه تروریستی داعش در جریان عملیات مشترک آمربکا با نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شهر دیرالزور سوریه کشته شد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، سخنگوی عملیات نیروهای ویژه آمریکا در دیرالزور با ارسال ایمیلی به شبکه خبری سی ان ان عربی اعلام کرد، ابو الورد العراقی از مدت‌ها قبل یکی از فرماندهان برجسته داعش بود که مدیریت درآمدهای نفتی و گازی این گروه تروریستی را بر عهده داشت در عملیاتی در بامداد ۱۵ ژانویه جاری  در دیرالزور سوریه هدف قرار گرفته و کشته شد اما خبر آن روز دوشنبه در توییتر نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام شد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای قسد روز دوشنبه با انتشار توییتی اعلام کرده بود، ابو الورد العراقی، مسؤول نفت داعش و پشتیبان مالی گروهک‌های مخفی آن کشته شد. وی همچنین مسئول نظارت بر حملات داعش در منطقه بود.

مرکز اطلاع‌رسانی قسد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های مبارزه با تروریسم قسد ۱۴ ژانویه عملیات نظامی در دیرالزور انجام دادند که در جریان آن درگیری‌هایی با گروه‌های مسلح شکل گرفت و به کشته شدن ابوالورد العراقی و شخص دیگری که هویتش شناسایی نشده و نیز کشف و ضبط مقدار زیادی مهمات و اسناد ختم شد.

مسؤول عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در دیرالزور افزود: تیم مشترک عملیات ویژه بخشی از ماموریت یک حمله تاکتیکی و نه هوایی بود.

وی در ادامه گفت: داعش به دنبال آن است بر نفت موجود در شرق سوریه تسلط پیدا کند زیرا منبع درآمدهایش است لذا ما به شرکای خود در سوریه برای ممانعت از اجرای این طرح کمک می‌کنیم.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار