هیچ بیماری در گناباد منتظر تخت آی. سی. یو نخواهد ماند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از افتتاح و راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه (I.C.U ) بیمارستان علامه بهلول گنابادی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این بخش جدید که در تجهیز آن، به‌روزترین تجهیزات و دقیق‌ترین استانداردها استفاده و لحاظ شده است، تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه از ۹ تخت به ۱۸ تخت افزایش یافته که با این افزایش ظرفیت، پیش‌بینی می‌کنیم هیچ بیماری پشت درهای آی. سی. یو منتظر تخت نخواهد ماند.

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در ساختار فنی بیمارستان علامه بهلول گناباد وجود داشت بحث آی. سی. یو بیمارستان بود که این بخش، جوابگوی نیاز مراجعان به بخش مراقبت‌های ویژه نبود، از طرفی اپیدمی کرونا هم مزید بر علت شد و نیاز ضروری بیماران مبتلا به کرونا به خدمات مراقبت‌های ویژه، ما را مصمم‌تر کرد که بخش آی. سی. یو جدید را راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: بخش جدید مراقبت‌های ویژه بیمارستان علامه بهلول گناباد که پنج‌شنبه ۲۲ مهر ماه رسما افتتاح و راه‌اندازی شد، با ۷۰۰ متر زیربنا و با ظرفیت ۱۸ تخت، در روی سقف طبقه پنجم بیمارستان علامه بهلول گناباد احداث شده است و در مجموع برای ساخت و تجهیز آن حدود ۳۵ الی ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گناباد مطرح کرد: برای ساخت این بخش، با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش مالی داشتیم بر آن شدیم که علاوه بر اعتبارات دانشگاه، از ظرفیت خیران نیز استفاده کنیم که خیران نیز مساعدت کردند و هرچند در حوزه‌ ساخت‌ و ساز با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها مواجه شدیم اما با همه‌ این مشکلات توانستیم این بخش را تکمیل و به بهره‌رداری برسانیم.

یکی از موارد و استانداردهای مهم این بخش  این است که هر دو تخت به طور کامل مجزا از بقیه تخت‌ها است

باذلی تصریح کرد: بخش مراقبت‌های ویژه یکی از حساس‌ترین بخش‌های ارائه خدمات در بیمارستان‌ها است و باید از بالاترین استانداردها برخوردار باشد که خوشبختانه در این بخش دقیق‌ترین و به‌روزترین استانداردهای جهانی لحاظ شده است، همچنین تجهیزات به کار گرفته شده از به‌روزترین تجهیزات است.

وی در رابطه با نقش این بخش در ارتقاء حوزه سلامت شهرستان خاطرنشان کرد: در این بخش یکی از موارد و استانداردهای مهمی که رعایت شده، این است که هر دو تخت به طور کامل مجزا از بقیه تخت‌ها است که این امر در کاهش عفونت‌های بیمارستانی بسیار موثر است و این امکان را می‌دهد که بیماران مختلف را در این بخش بستری کنیم بدون اینکه نگران انتقال بیماری از یک بیمار به بیمار دیگر باشیم.

باذلی گفت: با جابه‌جایی بخش مراقبت‌های ویژه به ساختمان جدید و تخلیه ساختمان قدیم آی.سی. یو بیمارستان، بلافاصله عملیات اجرایی بخش جراحی قلب باز و آنژیوگرافی را آغاز خواهیم کرد که بخش عمده‌ای از تجهیزات این بخش خریداری شده و در بیمارستان دپو است و بسیار خوش‌بین هستیم که بیمارستان علامه بهلول گنابادی ظرف دو سال آینده واجد بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی بشود و بخش عمده‌ای از بار درمانی که روی دوش مردم است، برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گناباد بیان کرد: با افتتاح بخش جدید مراقبت‌های ویژه و افزایش ظرفیت تخت‌های آی. سی. یو در بیمارستان علامه بهلول گنابادی به جرأت می‌توانیم اعلام کنیم که حداقل تا ۱۰ الی ۱۵ سال آینده هیچ بیماری در گناباد پشت درهای آی سی. یو منتظر خالی شدن تخت نخواهد ماند.

گفتنی است بیمارستان علامه بهلول گنابادی یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های جنوب استان خراسان رضوی است و بسیاری از بیماران، از شهرهای اطراف گناباد، برای خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار