واکنش سازمان همکاری اسلامی و کویت به اظهارات اسلام ستیزانه ماکرون

وزارت خارجه کویت اظهارات رئیس جمهوری فرانسه در خصوص انتشار دوباره کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد و نسبت به عواقب بی‌حرمتی به رسول اکرم هشدار داد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، وزارت خارجه کویت ضمن اعلام نارضایتی و نگرانی خود نسبت به باز انتشار کاریکاتورهای موهن به رسول اکرم (ص) در فرانسه، نسبت به پیامدهای حمایت از این اهانت‌ها و تداوم آن هشدار داد.

وزارت خارجه کویت در بیانیه مذکور، حمایت خود را از بیانیه سازمان همکاری اسلامی که تداوم اهانت به احساسات مسلمانان و توهین به شخصیت‌های دینی به ویژه پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کند، اعلام کرد.

سازمان همکاری اسلامی نیز شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اظهارات سیاسی رسمی برخی از مقامات فرانسه تعجب کرده؛ اظهاراتی که به روابط فرانسه با کشورهای اسلامی لطمه خواهد زد و احساسات خشونت ‌آمیز را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص اسلام و مسلمانان را محکوم کرد.

الحجرف در ادامه افزود، اظهارات امانوئل ماکرون در خصوص اسلام و مسلمانان «غیرمسئولانه» است و این اظهارات، فرهنگ تنفر میان ملتها را افزایش می‌دهد و در خدمت استحکام روابط میان ملتهای اسلامی و ملت فرانسه نیست.

وی همچنین تصریح کرد، در این شرایط باید به جای بیان چنین اظهارات مردود و فراخواندن به ادامه انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اکرم(ص)، تمامی تلاش‌ها صرف تقویت فرهنگ، مسامحه و رایزنی میان فرهنگ‌ها و ادیان شود.

دبیر کل شورای همکاری اسلامی از رهبران کشورهای جهان، متفکران و صاحب‌نظران خواست مسئولیت خود را برعهده گرفته و برای صلح و همزیستی و رد سخنرانی‌های اهانت‌آمیز، کینه‌توزانه، بی‌حرمتی به ادیان و شخصیت‌های دینی و همچنین احترام به احساسات مسلمان در سرتاسر جهان تلاش کنند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار