واکنش عربستان به ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای فردو

عربستان سعودی در واکنش به آغاز غنی‌سازی در تاسیسات هسته‌ای فردو مدعی شد تهران در مورد برنامه‌های هسته‌ای خود «فریبنده و گریزان» بوده است.

بیانیه عربستان در خصوص آغاز غنی سازی در تاسیسات هسته‌ای فردوبه گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در ادامه یاوه‌گویی‌های خود جمهوری اسلامی ایران را به تاخیر در ارائه اطلاعات به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرد و مدعی شد تهران در مورد برنامه‌های هسته‌ای خود «فریبنده و گریزان» بوده است.

کابینه دولت عربستان در بیانیه‌ای که محتوای آن در اختیار خبرگزاری رسمی این کشور قرار گرفت در قالب اتهام‌زنی، از ایران خواسته است به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بازرسان آن همکاری کند.

این در حالی است که ایران همواره با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری داشته و آنان صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان را تایید کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود، هفته گذشته غنی‌سازی در تاسیسات هسته‌ای فُردو که طبق توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و کشور‌های عضو ۵+۱ ممنوع شده بود، از سر گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار