سرپرست سازمان توسعه تجارت خبر داد؛

چشم انداز ۲ میلیارد دلاری در تجارت با سوریه

زادبوم گفت: با گسترش مجدد تجارت سوریه دستیابی به تبادلات اقتصادی ۲ میلیاردی دور از انتظار نخواهد بود.

یسبه گزارش راه شلمچه به نقل از خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید زادبوم سرپرست سازمان توسعه تجارت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدتی پیش کمیسیون ایران و سوریه برگزار شد که مبنی بر آن طرح‌های مناسبی برای توسعه تعاملات تجاری در نظر گرفته شده بود.

او ادامه داد: پیگیری این تفاهمات و اجرایی شدن آن‌ها وظیفه سازمان توسعه تجارت است و این همایش یکی از اقداماتی است که در همین راستا و برای پی‌گیری این طرح انجام شده است.

او با اشاره به حضور بیش از ۱۲۰ شرکت علاقه‌ مند به فعالیت تجاری در سوریه، درباره مشکلات آن‌ها گفت: بخشی از موانع سر راه تجار از جمله مسائل بانکی جزو مشکلات عمومی محسوب می‌شود، اما علاوه بر اختلالات مالی ، مشکلاتی مثل حمل و نقل هم در تجارت با سوریه وجود دارد؛ از طرفی در چند سال اخیر تجارت خارجی سوریه از ۳۰ میلیارد دلار به ۶ میلیارد دلار رسیده و تمام این عوامل کاهش میزان تجارت ایران با سوریه را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: آغوش باز سوریه برای تجار ایرانی/ سوریه امادگی ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاری‌های مشنرک را دارد

زادبوم با تاکید بر پتانسیل افزایش تجارت با این کشور گفت؛ متاسفانه بخشی از کالاهای ما از طریق عراق وارد بازار سوریه می‌شود؛ اگر چه محترم است اما باید به صورت مستقیم وارد کشور شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: در شرایط فعلی فضای تجارت سوریه نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهش داشته است و با برنامه ریزی درست به صادرات ۵۰۰ میلیون دلار دست پیدا خواهیم کرد اما اگر دوباره تجارت سوریه گسترش پیدا کند و به شرایط چند سال پیش بازگردد، رسیدن به ۱.۵ تا ۲ میلیارد دور از ذهن نخواهد بود.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی ما میتوانیم در تعمیر و بازسازی ساختمان‌، باز سازی دستگاه‌ها و روند تولید کارخانجات این کشور‌ها و موارد از این قبیل فعالیت بسیار مناسبی داشته باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار