کاروان تجهیزات نظامی آمریکا از عراق وارد حسکه سوریه شد

ارتش آمریکا کاروان حامل تجهیزات نظامی و لجستیک را از گذرگاه غیرقانونی «ولید» در مرز عراق به استان حسکه سوریه منتقل کرد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی از ورود کاروان ارتش آمریکا که حامل تجهیزات نظامی و لجستیک بوده است، به روستای «الیعربیه» در شمال شرق استان حسکه در سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع، کامیون‌های حامل تجهیزات، خودری زرهی و رادار‌های ارتباطی نظامی از گذرگاه غیر قانونی «ولید» در مرز عراق به بهانه حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی خود وارد سوریه شدند و این نقض آشکار قوانین و اصول بین‌المللی است.

هچنین برخی منابع محلی در روستای «السویدیه» در شمال شرق استان حسکه اعلام کردند ۶ خودروی زرهی آمریکا از روستای محمودیه در عراق و در جنوب گذرگاه ولید به سوی چاه‌های نفتی «کرتشوک» که از سوی نیرو‌های آمریکایی اشغال شده است، حرکت کردند.

در هفته گذشته ارتش آمریکا یک کاروان نظامی متشکل از ۵۰ کامیون را با پشتیبانی بالگرد‌هایی نظامی، از عراق وارد خاک سوریه کرد و آن‌ها را به سمت شهر الشدادی در جنوب استان حسکه فرستاد.

همچنین آمریکا ۴۰ کامیون حامل مواد لجستیک و تجهیزات را به همراه ۹ خودروی زرهی از نوع هامر و ۴ خودروی مجهز به دستگاه‌های ارتباطی به خاک سوریه و به سوی پایگاه‌های آمریکا در حومه جنوبی حسکه فرستاد که گروه‌های وابسته به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» این کاروان را همراهی می‌کردند.

منابع محلی می‌گویند که آمریکا درصدد بازسازی پایگاه‌هایی برای خود در شهر الرقه در شمال سوریه است.

طالب زیفا، تحلیلگر سیاسی سوریه اعلام کرد که تحرکات نظامی اخیر آمریکا در اطراف چاه‌های نفت نوعی از فشار‌های آمریکا بر دولت سوریه برای پذیرش معامله قرن و کاهش روابط خود با ایران است و واشنگتن تلاش می‌کند گروه‌های تروریستی را در بخش‌هایی از الرقه مجددا مستقر و کُرد‌ها را به عدم نزدیکی به دمشق و تقویت گرایش‌های جدایی طلبانه‌شان تشویق کند تا در روند مذاکرات مداخله کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار