همزمان با نزدیک شدن موعد خروج از عراق؛

کاروان جدید تجهیزات و سلاح سنگین آمریکا از سوریه به عراق منتقل شد

یک مستشار سابق عراقی از ورود کاروان جدید تجهیزات و سلاح سنگین آمریکا از سوریه به دو پایگاه نظامی عین الاسد و الحریر در غرب و شمال عراق خبر داد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری مهر، یک مستشار نظامی سابق در عراق از ورود کاروان جدید تجهیزات نظامی و سلاح سنگین آمریکا به مناطق غربی و شمالی عراق خبر داد و تأکید کرد این اقدام، با توافق خروج نظامیان آمریکا از عراق که شمارش معکوس برای اجرای آن آغاز شده است، تناقض دارد.

«صفاء الاعسم» امروز شنبه در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه ضمن اشاره به این خبر افزود: تجهیزات و سلاح سنگین نظامی آمریکا از سوریه به دو پایگاه نظامی «عین الاسد» در الانبار و «الحریر» در اربیل انتقال داده شده و این مسئله بیانگر تشدید تنش‌ها در منطقه است.

وی ادامه داد: اظهارات سیاسی اخیر مقامات ارشد آمریکا و عراق و امضای تفاهنامه تحویل پایگاه‌های نظامی آمریکا به بغداد، بیانگر آغاز مرحله خروج نظامی آمریکا از عراق است، ولی اقدام اخیر واشنگتن با این روند مغایرت دارد.

این مستشار سابق عراقی گفت: آمریکا از مشغول بودن عراق به تشکیل دولت جدید و نتایج انتخابات پارلمانی سوء استفاده می‌کند و احتمالاً سال جاری (میلادی) را بدون خارج کردن نظامیان خود و نیروهای خارجی هم پیمانش از پایگاه‌ها در عراق به پایان خواهد رساند.

گفتنی است طبق مصوبه پارلمان عراق و توافق صورت گرفته بین بغداد و واشنگتن، آمریکا باید تا پایان سال جاری میلادی به حضور نظامی خود در عراق پایان دهد اما این کشور تاکنون از هر راهی برای عهدشکنی و خودداری از خروج از عراق متوسل شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار