کاندیدای مجلس در تبریز: مجلس دهم در کنترل تورم کارنامه موفقی نداشت / دولت در واگذاری‎ها‌ مسیر غلطی را طی کرد

کاندیدای مجلس یازدهم گفت: مجلس دهم البته در اتفاقاتی مانند اشتغال، مسائل معیشتی و بنزین باید به ماجرا ورود می‌کرد، اما متاسفانه عملکرد مثبتی از آن دیده نشد و همچنین مجلس در کنترل تورم هم کارنامه موفقی نداشت.
- اخبار استانها -

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد اسماعیل سعیدی، کاندیدای مجلس یازدهم، نماینده دو دوره نهم و دهم مردم تبریز، اسکو و آذرشهر است که حضور موثری در مجلس داشته و همواره پای ثابت طرح های شفافیت آرا و اموال نمایندگان و مخالف با طرح هایی مانند FATF و... را در کارنامه دارد.

این کاندیدای مجلس یازدهم در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران تسنیم تبریز، به سؤالات خبرنگاران این خبرگزاری پاسخ داد که در ادامه با هم می‌خوانیم:

محمد اسماعیل سعیدی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جلسات فشرده‎ای برای بررسی بودجه 99 انجام داده است، اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق هر بند و تبصره مصوب از اهمیت بالایی برخوردار بود و بودجه امسال نیز اهمیت خاصی داشت. به همین خاطر سعی داشتیم در همه جلسات حاضر شویم تا مشکل خاصی پیش نیاید.

وی با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال 99، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بودجه امسال حدود 40 درصد از درآمدهای در نظر گرفته شده کاملاً غیر قابل تحقق یافته بود. همچنین پیش‌بینی برای فروش نفت نیز زیر 500 هزار بشکه است. یک سری اوراق هم در نظر گرفته شده که این اوراق می‌‎تواند در آینده مشکلاتی برای کشور به وجود بیاورد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، 48 هزار میلیارد واگذاری به بخش خصوصی نیز پیش‌بینی شده که واگذاری‎های ما در سال گذشته حتی به 2 میلیارد هم نرسیده بود. در بودجه سال 99 همچنین 35 درصد افزایش مالیات هم پیش‌بینی شده است.

سعیدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‎هایی است که بیشترین پروژه نیمه تمام را دارد، یادآور شد: در بودجه سال 99، مبالغ مورد نیاز به پروژه‌هایی اختصاص یافته بود که در سال 99 به اتمام خواهد رسید. به همین خاطر، ما احساس کردیم که در این حوزه شرایط مطلوبی نخواهیم داشت. به همین خاطر در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفتیم که برای پروژه‌های عمرانی بودجه دیگری در نظر بگیریم.

کاندیدای مجلس یازدهم در تبریز: نبود نظارت کافی از سوی نمایندگان مجلس زمینه‌ساز فعالیت مفسدان اقتصادی شده استکاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بناب: برخی نمایندگان مجلس دهم منافع دولت را به منافع مردم ترجیح دادندکاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تبریز: مسائل معیشتی و اصلاح نظام بانکی باید در اولویت مجلس یازدهم باشدکاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تبریز: پیگیری تبدیل «گفتمان عدالت» به «قانون» در مجلس یازدهم

وی در پاسخ به این سؤال که «بودجه فرهنگی آذربایجان شرقی چقدر خواهد بود؟»، گفت: بودجه فرهنگی آذربایجان شرقی در سال 98، هفت دهم درصد بود که این مبلغ امسال به 5 دهم درصد کاهش یافت. ما سعی کردیم این را هم ترمیم کنیم و پیشنهاد دادیم و تلاش خواهیم کرد که بودجه فرهنگی به یک درصد افزایش پیدا کند. علت عدم توجه به برنامه‎های فرهنگی، نگاه سازمان برنامه و بودجه به این نوع برنامه‌هاست. آن‌ها معتقدند که مشکل اصلی ممکلت، مشکل اقتصادی است، اما ما اگر فرهنگ‎مان قوی شود، مشکلات اقتصادی هم قابل حل خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی راجع‏‌به آخرین وضعیت واگذاری کارخانه ماشین‎سازی، گفت: متاسفانه در عموم واگذاری‎ها، ما مسیر غلطی را طی کرده‌ایم. پولی که برای خرید کارخانه ماشین‎سازی داده شده بود، مشکوک بود و فرد خریدار هم اهلیت نداشت. خدا را شکر ما موضوع را فهمیدیم و دستگاه‌های امنیتی هم به ماجرا ورود کردند و دیدیم که این پول از راه نامشروع به دست آمده است. پرونده این واگذاری‌ها نیز در حال رسیدگی است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «به عملکرد مجلس دهم چه نمره‎ای می‎دهید؟»، افزود: در کارنامه مجلس دهم هم تصمیمات مثبت و هم تصمیمات منفی وجود داشت. بازگشت اعاده اموال نامشروع مسئولان، قانون تجارت، مصوبات علیه اقدامات آمریکا مانند تشکیل موزه جنایات آمریکا، اضافه شدن جنایات آمریکا به کتب درسی و تقویت سپاه قدس؛ جزو تصمیمات خوب مجلس دهم بود.

سعیدی تصریح کرد: مجلس دهم البته در اتفاقاتی مانند اشتغال، مسائل معیشتی و بنزین باید به ماجرا ورود می‌کرد، اما متاسفانه عملکرد مثبتی از آن دیده نشد و همچنین مجلس در کنترل تورم هم کارنامه موفقی نداشت.

وی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای موضوع اشتغال‌‎زایی نیز گفت: در این حوزه تصمیمات خوبی گرفته شده است. متاسفانه در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی کاهش یافته و سطح اشتغال هم پایین آمده است. با این حال در موضوع مالیات، مجلس دهم تصمیم گرفته که از خانه‎های خالی، خودروهای بالای یک میلیارد تومان و مسکن بالای 10 میلیارد تومان مالیات دریافت کند تا یقه سفیدانی که مالیات نمی‎دهند، اما گردش پول در اختیارشان است، مجبور به پرداخت مالیات شوند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر عملکرد مجلس دهم در حوزه ورزش را هم «گاهی مثبت و گاهی منفی» دانست و یادآور شد: در حوزه ورزش ما کارهای مختلفی انجام دادیم که از جمله آنها، ملزم کردن وزارت ورزش بر ایجاد «کمیته صیانت از ارزش‎های اخلاقی و رفتاری در ورزشگاه‎ها» بود. این کمیته با حضور وزیر ورزش، رؤسای فدراسیون فوتبال و نمایندگان مجلس است. جلسات زیادی درباره بد اخلاقی در ورزشگاه‎ها برگزار کردیم و دو جلسه در این کمیته نیز تشکیل شده که مصوبات خوبی در پی داشته است.

سعیدی با اشاره به مجهز شدن ورزشگاه‎های لیگ برتری به دوربین‌های مداربسته، خاطرنشان کرد: امسال تصمیم گرفته شد که در ورزشگاه‎ها یک سری تجهیزات مستقر و نصب کنند تا برخوردهای فیزیکی انجام نشود و کنترل به صورت سیستمی باشد تا افرادی که در ورزشگاه شعارهای ضد اقوام را سر می‎دهند و تحریک قومیت‌ها را انجام می‌دهند، شناسایی شوند. در مجلس دهم 30 درصد بحث نظارت افزایش پیدا کرد و الان چندین پرونده برای فرار مالیاتی ایجاد شده است.

وی درباره عملکرد نمایندگان آذربایجان شرقی درخصوص اتفاقات رخ داده برای تیم تراکتور، گفت: در هر بازی تراکتور که انجام شده و مشکلی پیش آمده، ما بلافاصله تشکیل جلسه داده و فدراسیون فوتبال را ملزم کردیم تا به این اتفاقات رسیدگی کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پاسخ به این سؤال که «چند وقت پیش در ماجرای استیضاح وزیر ورزش و جوانان، شایعاتی مبنی بر پس گرفتن رأی برخی از نمایندگان با لابی وزارتخانه مطرح شد و آیا این موضوع صحت داشت؟»، تاکید کرد: موضوع استیضاح وزیر ورزش در آن مقطع عملیاتی شد، اما آن را از عدد انداختند و متاسفانه یک عده کنار کشیدند. ما یک بار دیگر هم این کار را انجام دادیم، اما باز هم برخی‎ها کنار کشیدند و این بار هم استیضاح را از حد نصاب انداختند. در این ماجرا، من جزو معدود افرادی بودم که تا آخر پای استیضاح ماندم.

سعیدی، «معیشت و اشتغال» را چالش اصلی آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: الان یک شکافی بین مردم ایجاد شده و توزیع بودجه عدالت محور نیست. مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره کرده است و به همین خاطر ما باید معیشت مردم را ترمیم کنیم. در حال حاضر 200 هزار میلیارد نقدینگی در نزد مردم وجود دارد که این نقدینگی هر روز به یک سمت می‌رود و بازار را ملتهب می‎‌کند. ما باید 300 هزار میلیارد را به سمت سرمایه‌گذاری سوق بدهیم تا اشتغال و اقتصاد رونق یابد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار