گاردین: یوتیوب انتقادات از حزب کمونیست چین را حذف می‌کند

تهران - ایرنا - روزنامه انگلیسی گاردین نوشت گزارش‌ها نشان می‌دهد یوتیوب که مالکیت آن در دست شرکت گوگل است در حال حذف هرگونه انتقاد از حزب کمونیست چین بوده و همین مساله سبب طرح شکایت از این غول فناوری شده‌است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه بریتانیایی گاردین در مطلبی با مضمون «یوتیوب در حال بررسی حذف خودکار انتقادات از حزب کمونیست چین است» نوشت: یوتیوب در میانه شکایات مربوط به سانسور مطالب، در مورد حذف به ظاهر خودکار انتقادات از حزب کمونیست چین تحقیق می‌کند. 
این تحقیق توسط گزارش رسانه‌ها مبنی بر شکایت «پالمر لاکی» کارآفرین آمریکایی حوزه فناوری انجام شده است. سایر کاربران توییتر با تایید توییت لاکی معتقدند که نظرات در مورد حزب کمونیست حذف شده است. 
لاکی بنیانگذار گروه اوکیولس Oculus است که از زیرشاخه‌های فیس بوک بشمار می‌رود و هم اکنون در حال کار برای یک شرکت فناوری دفاعی است، در توییتر خود نوشته بود: یوتیوب هر نظری را که من در مورد «ووماو» Wumao، یک بخش تبلیغات اینترنتی از حزب کمونیست چین، گفته‌ام را حذف کرده است و افزود: به نظر می‌رسد سیاست جدید یوتیوب سانسور باشد. 
این اظهار نظر توجه «تد کروز» سناتور جمهوریخواه را جلب کرد؛ به گونه‌ای که کروز به سرعت نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و این موضوع را "بسیار نگران کننده" خواند. 
سناتور جمهوری خواه در توییتی این سوال را مطرح کرد چرا گوگل یا یوتیوب به طرفداری از حزب کمونیست چین، آمریکایی‌ها را سانسور می‌کنند؟ این اشتباه است. کروز نوشت: این غول فناوری مست قدرت است. قانون شرمن (قانون رقابتی که انحصارات را تحت تعقیب قانونی قرار می‌دهد) سوء استفاده از قدرت انحصاری را منع می‌کند. وزارت دادگستری باید این فعالیت را متوقف کند. 
یوتیوب که متعلق به گوگل است در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ تغییری در سیاست ایجاد نکرده و فیلترهای آن طوری طراحی شده‌اند که فقط "اظهارات اسپم، نفرت انگیز یا آزار دهنده" را از این سیستم عامل حذف می‌کند. 
سخنگوی یوتیوب درباره این شکایات گفت: به نظر می‌رسد این یک خطا در سیستم‌های اجرایی ما است و ما در حال تحقیق هستیم. کاربران می‌توانند مسائل مشکوک را برای رفع اشکالات گزارش دهند و به ما در بهبود محصولات کمک کنند. 

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار