گزارش جدید سازمان ملل درباره اقدامات پ.ک.ک و ی.پ.گ در سوریه

سازمان ملل در گزارش جدید خود از پ ک ک و شاخه سوری آن، به اقدامات غیر قانونی این گروه نظیر پاکسازی قومی و استفاده از کودک سرباز در سوریه اشاره کرده است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت دیده بان حقوق بشر کوردستان ایران، سازمان ملل متحد طی گزارش جدید خود که در 17 ژانویه سال 2020 منتشر شد به پ ک ک و شاخه‌های آن نیز می‌پردازد.

در این گزارش با عنوان "آنها رویاهای کودکان مرا در سوریه بر باد دادند" آمده است: پ ک ک از طریق شاخه خود ی.پ.گ. در حسکه و کوبانی از کودکان به عنوان جنگجوی مسلح استفاده می‌کند و حتی نماینده سازمان ملل در منطقه با یک کودک 10 ساله نیز مصاحبه کرده که اسلحه (AK47)  را حمل می‌کرد و اسلحه از خود او بزرگتر بود.

آخرین تحولات سوریه ,

مرکز مطالعات دیپلماسی ت.ر.ت. نیز به مواردی از اقدامات پ ک ک و شاخه‌های آن در حساب توئیتری خود اشاره کرده که در زیر آمده است:

-پ ک ک با تخریب روستاهای غیرکرد عرب و ترکمن در حسکه، تل ابیض، سرکانیه، تل تمر و رقه مرتکب پاکسازی قومی شده است.

-اعدام مخالفان درون سازمانی با شلیک گلوله، آتش زدن زنده افراد و وادار کردن افراد  به کندن قبر خود.

-قتل عام غیرنظامیان از سال 1984 تاکنون.

-جابجایی اجباری روستاییان غیر کرد به مناطق دیگر.

-وجود بیش از 2 هزار کودک سرباز با متوسط سن 15سال.

-سواستفاده از زنان. 79 درصد زنان عضو بین 15  تا 22 ساله هستند. 55 درصد بین 15 ا 18 ساله‌اند. 90 درصد آنان در 30 روز اول مورد تجاوز قرار می‌گیرند تا به خاطر آبروی خود نتوانند برگردند. افرادی که مقاومت می‌کنند به اتهام همکاری با دشمن کشته می‌شوند.

-قاچاق مواد مخدر به عنوان منبع اصلی درآمد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار