۱۴ تن مواد اولیه لباس بیمارستانی در شرکت پتروشیمی شازند تولید شد

اراک - ایرنا - رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شازند گفت: بیش از ۱۴ تن مواد اولیه لباس بیمارستانی موسوم به اسپان‌باند با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا، در این شرکت تولید و به صورت رایگان در مراکز درمانی استان مرکزی توزیع شد.

«حسن هندی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، استحکام بالا و یکنواختی مناسب را از ویژگی‌های محصولات اسپان‌باند دانست و افزود: ارزش مواد اولیه این محصولات که در شرکت پتروشیمی شازند تولید شده؛ یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برآورد می‌شود که به صورت داوطلبانه تولید و به مراکز درمانی استان مرکزی اهدا شد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۰ هزار بطری حاوی محلول ضد عفونی و الکل ویژه دست و سطوح به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در شرکت پتروشیمی شازند تولید و در نقاط مختلف استان مرکزی به خصوص شهرستان شازند توزیع شد.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شازند اظهار داشت: محلول‌های ضدعفونی تولید شده در این واحد تولیدی در بخش تحقیق و پژوهش پتروشیمی و بر اساس استانداردهای بهداشت جهانی در بطری‌های ۲۵۰ سی‌سی تولید و به صورت رایگان با اولویت مراکز درمانی استان و مناطق محروم شهرستان شازند توزیع شد.

هندی بیان کرد: تهیه و توزیع ۲۸ هزار ماسک ان‌۹۵ به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال، توزیع ۸۰۰ بطری ۶۰۰ سی‌سی الکل اتیلیک ۹۶ درصد، توزیع یک‌هزار و ۷۵۰ بطری ۲۰۰ سی‌سی الکل اتیلیک ۷۵ درصد، توزیع ۸۵۰ بطری ۱۰۰ سی‌سی الکل اتیلیک ۷۰ درصد، توزیع ۳۵ هزار جفت دستکش لاتکس، توزیع ۳۰ هزار جفت دستکش فریزری و توزیع یک‌هزار و ۱۰۰ بطری شیشه‌پاک‌کن از دیگر اقدامات شرکت پتروشیمی شازند با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: میزان قابل توجهی دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش پنج میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال از سوی  شرکت پتروشیمی شازند خریداری و به مراکز درمانی نقاط مختلف استان مرکزی با اولویت بیمارستان آیت‌الله خوانساری و حضرت ولیعصر(عج) اراک اهداء شد.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شازند افزود: این واحد تولیدی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز در راستای ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی به نیروی انتظامی استان مرکزی اهداء کرد.

پتروشیمی شازند در سال ۱۳۷۲ بهره برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح در حوزه نفت و گاز برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد.

.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار