۱۴ کشور اروپایی خواستار آتش‌بس در ادلب شدند

وزرای خارجه ۱۴ کشور اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای خواستار بازگشت به توافق آتش‌بس ۲۰۱۸ در ادلب شدند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وزرای خارجه ۱۴ کشور عضو اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای پایان فوری درگیری‌ها و بازگشت به توافق آتش‌بس سال ۲۰۱۸ در شهر ادلب سوریه را خواستار شدند.

در این بیانیه از طرف‌های درگیر خواسته شده فورا جنگ را تمام کنند و به توافق آتش‌بسی که در سال ۲۰۱۸ به دست آمده پایبند بمانند. وزاری خارجه اتحادیه اروپا در این بیانیه از مذاکرات روسیه و ترکیه حمایت کرده و از آن‌ها خواسته اند یک راه حلی سیاسی برای اوضاع ادلب بیابند.

وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، اسپانیا، پرتغال، بلژیک، استونی، لهستان، لیتوانی، سوئد، دانمارک، فنلاند و ایرلند بیانیه منتشر شده در این خصوص را امضا کردند.

در سپتامبر ۲۰۱۸، ترکیه و روسیه توافق کردند استان ادلب در شمال غرب سوریه را به منطقه کاهش تنش تبدیل کنند که در آن درگیری‌های مسلحانه ممنوع باشد.

ادلب آخرین مقر تروریست‌ها در کشور سوریه است و ارتش این کشور از چندی پیش عملیات نظامی را برای پاکسازی این منطقه از حضور آن‌ها آغاز کرده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را مورد انتقاد قرار داده است. از سوی دیگر سوریه اعلام کرده استان ادلب بخشی از این کشور است و هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار