۲۱ نیروگاهی که فوکوشیمای ذوب شده را زنده می‌کند

ژاپنی‌ها برای احیای فوکوشیما از یک منطقه ویران شده به یک شهر زنده قصد دارند با سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری، ۲۱ نیروگاه تولید انرژی تجدیدپذیر تاسیس کنند و آن را به یک شهر نامدار در حوزه انرژی پاک تبدیل کنند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، چرخ‌ها در حال حرکت هستند تا زندگی جدیدی را در تولید انرژی به فوکوشیمای ژاپن بدهند. شهری که در سال ۲۰۱۱ با زلزله‌ای ۹ ریشتری همزمان سونامی و ذوب هسته‌ای آن را ویران کرد.

حادثه‌های اتمی فوکوشیما به مجموعه حوادثی گفته می‌شود که از تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۱، در پی زلزله ۹ ریشتری و سونامی و در اثر از کار افتادن ماشین‌آلات نیروگاه هسته‌ای شماره ۱ فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو، یکی از پس دیگری و نشت مواد رادیواکتیو به وقوع پیوست. متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعه اتمی می‌دانند و از نظر پیچیدگی آن را در مقام نخست فجایع اتمی جهان قرار می‌دهند، چرا که تمام رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما در نتیجه این رویداد با مشکل مواجه شد.

اکنون فوکوشیمای ژاپن که در اثر زلزله و فاجعه هسته‌ای ویران شده است، در حال تبدیل شدن به یک مرکز انرژی تجدیدپذیر است.

طرحی برای توسعه ۱۱ نیروگاه خورشیدی و ۱۰ نیروگاه بادی در مزارعی که دیگر قابل کشت نیستند و مناطق کوهستانی که خروج جمعیت از آن همچنان ادامه دارد، در حال انجام است.

پیش‌بینی می‌شود که این پروژه تا ماه مارس سال ۲۰۲۴ که تکمیل خواهد شد، ۲.۷۵ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

گفته می‌شود این نیروگاه‌ها قدرت تولید حدود ۶۰۰ مگاوات برق را دارند که معادل دو سوم انرژی تولیدی یک نیروگاه هسته‌ای است. برق تولید شده توسط این نیروگاه‌ها به منطقه متروپولیتن توکیو فرستاده می‌شود.

این طرح همچنین شامل ساخت یک شبکه ۸۰ کیلومتری در فوکوشیما برای اتصال برق تولید شده به شبکه انتقال انرژی شرکت برق توکیو است.

این برنامه برای تبدیل این منطقه به یک مرکز انرژی تجدیدپذیر برای استفاده انرژی تولید شده در تغذیه شبکه ملی و استفاده در پایتخت ژاپن در نظر گرفته شده است.

دولت ژاپن از زمان حادثه سال ۲۰۱۱ که بدترین فاجعه هسته‌ای از زمان چرنوبیل تاکنون بود، همواره در حال افزایش تولید انرژی تجدیدپذیر در این منطقه بوده است.

تلاش در جهت دستیابی به هدف تامین صد درصدی انرژی از انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۴۰ با انرژی‌های باد، خورشید، آب، زمین گرمایی و زیست توده برای فوکوشیما مد نظر است.

دولت فوکوشیما انتظار دارد که تا سال ۲۰۳۰ منابع تجدیدپذیر ۱۳ تا ۱۴ درصد از انرژی ملی ژاپن را تأمین کنند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار