۵۰۰ تخت نقاهتگاهی برای بیماران کووید۱۹ البرز آماده می شود

کرج – ایرنا – رییس بسیج سازندگی استان البرز اعلام کرد که در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در موج چهارم کرونا ۵۰۰ تخت در ۱۱ مرکز نقاهتگاهی برای بیماران کووید۱۹ در این استان آماده می شود.

سرهنگ پاسدار مهران طیران روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که سرعت شیوع بیماری کووید ۱۹ به خصوص در موج چهارم شدت بیشتری یافته و احتمال درگیری خانوادگی به این بیماری بسیار زیاد است، این تخت های نقاهتگاهی برای بستری بیمارانی است که امکان بستری و گذراندن دوران قرنطینه در منزل را ندارند.

وی اظهار داشت: افرادی که در این مراکز خدمات رسانی خواهند کرد بسیجیان آموزش دیده ای هستند که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب ۹۶۱ تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی ساماندهی شده اند.

وی گفت:‌در هر کدام از این مراکز بسته به تعداد بیماران کرونایی بستری شده از ۲ تا ۵ نفر کار مراقبتی و خدمات رسانی به بیماران را عهده دار می شوند.

طیران افزود: همچنین برنامه ریزی های لازم انجام شده تا اقامتگاه های عمومی همچون هتل ها، مسافرخانه ها و مهمانسراهای دستگاه های اجرایی برای بستری بیماران کرونایی وارد عرصه شوند زیرا تعداد زیادی از بیماران هستند که به دلیل برخی از مشکلات همچون داشتن افراد مسن در منزل، منزل کوچک و یا نداشتن فردی برای مراقبت از آن ها نیاز دارند تا در این مراکز بستری شوند.

هم اکنون  ۹۹۹ بیمار کووید ۱۹ به دلیل وخامت اوضاع عمومی و شدت بیماری در بیمارستان های البرز بستری هستند.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد.

 توصیه کارشناسان بهداشتی و درمانی استان البرز برای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا به مردم همچنان  رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک وشستن مکرر دست ها است .

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار