برگزاری نشست خبری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران +تصاویر

در آستانه برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، نشست خبری به منظور تبیین برنامه‌های این کنگره با حضور رئیس کنگره و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، بیژن رنجبر، قائم‌مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این نشست خبری گفت: «در این کنگره که دهم خرداد توسط تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال برگزار می‌شود، در قالب انتشار ٢٠ پوستر و مستند سینمایی، چاپ کتاب و زندگینامه شهدا و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، سبک زندگی شهدا تببین و الگوسازی می‌شود. این برنامه دانشجومحور است و دانشجویان عضو تشکل های دانشجویی اجرای آن را بر عهده دارند.»


وی در این نشست خبری که روز سه‌شنبه ٢۵ اردیبهشت، با حضور خبرنگاران و با هدف تبیین برنامه‌های این کنگره در ستاد مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، به افزایش شمار شهدای دانشگاه آزاد استان تهران اشاره کرد و گفت: «در اولین کنگره بزرگداشت شهدا که سال ١٤٠٠ برگزار شد، تعداد شهدای احصا شده ٤٨ تن بود که در سال ١٤٠١ و در دومین کنگره به ٦٠ شهید رسید و امسال ٧١ شهید احصا شده است.»

 شهدای دانشگاه آزاد اسلامی شامل ٦٦ دانشجو، ۴ استاد و یک کارمند این نهاد است که ٢١ تن از آنها در دوره دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، ١٨ شهید جزء شهدای مدافع حرم هستند و ٤ شهید از شهدای حوزه سلامت به شمار می‌آیند. ٢ شهید دانشگاه آزاد استان تهران بر اثر ترور عوامل ضد انقلاب به مقام شهادت رسیده‌اند و یکی از آنها شهید حادثه منا می‌باشد. ٧ تن از شهدا نیز جانبازانی بوده‌اند که پس از تحمل دوره جانبازی به خیل شهدا پیوسته‌اند. دیگر شهدای این نهاد نیز در حادثه تیراندازی مجلس شورای اسلامی، عملیات‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی و... به درجه شهادت رسیده‌اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار