پخش جشن قهرمانی استقلال در تلویزیون ممنوع شد!

باشگاه استقلال در اقدامی اصولی و با منطق اقتصادی خواهان جلوگیری از پخش جشن قهرمانی ویژه خود در ورزشگاه آزادی شد.

به گزارش راه شلمچه، در شرایطی که هواداران تیم فوتبال استقلال پس از نه سال منتظر دیدن جشن قهرمانی تیم‌شان پس از پایان دیدار با نفت مسجدسلیمان هستند، مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال در نامه‌ای به مدیر شبکه سه سیما خواستار پخش نشدن جشن قهرمانی شده است! 

باشگاه استقلال که در طول یک فصل هزینه های نجومی دارد و باید از طریق درآمدزایی ، مخارج خود را پوشش دهد از آنجا که صداوسیما پولی را بابت حق پخش مسابقاتش پرداخت نمی‌کند، سراغ درآمدزایی از راه جذب مخاطب در اپلیکیشن مخصوص خود رفته است.

البته هنوز در نیت و توان فنی اسپانسر این باشگاه تردیدهای جدی وجود دارد و ادعاهای انجام نشده زیادی در سوابقش دیده می‌شود ، از سوی دیگر ایرادهایی در مورد نادیده گرفتن حق آن دسته از هوادارانی که امکان تماشای اینترنتی این جشن را ندارند نیز مطرح است اما مقصر اصلی این وضعیت و شرایط بدون تردید صداوسيما است که بودجه های هنگفت از بیت المال دریافت کرده و برای هزینه های برنامه سازی سریال ها و برنامه های کم مخاطب صدها میلیارد تومان خرج می‌کند اما حاضر نیست حق دو باشگاه پرتماشاگر فوتبال ایران و سایر تیم‌ها را بدهد.

صدا و سیما با این رویه غیرحرفه‌ای و غاصبانه، فوتبال ایران را آماتور نگه داشته است و دلیل اصلی حذف دو تیم سرخابی از فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا نیز در واقع عدم همکاری این سازمان برای پرداخت حق قانونی باشگاه‌هاست.

هزاران ساعت برنامه پرمخاطب در شبکه های مختلف تلویزیون و رادیو با موضوع فوتبال تهیه و پخش می‌شود اما رسانه ملی این میزان محتوا را رایگان و مجانی به چنگ می‌آورد و حتی گاهی برای پخش مسابقات در شبکه های استانی طلب پول هم می‌کند که در دنیا بی‌نظیر است.

جالب این است که همین صداوسيما برای خرید حق پخش رقابت های مهم فوتبال خارجی مثل جام جهانی یا جام ملت‌های آسیا و غیره سر کیسه را بخاطر وجود زور ، باز می‌کند و ميليون ها دلار حق پخش می‌دهد.

در نامه باشگاه استقلال که این‌ فصل برای استیفای حقوق مالی و اقتصادی‌اش تلاش زیادی کرده است، آمده که «با توجه به پخش جشن قهرمانی از سوی اپلیکشن این باشگاه، پس از بازی با نفت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات فیلمبرداری اقدام شود». این درخواست در شرایطی است که تنها 63 هزار نفر امکان حضور در ورزشگاه آزادی را دارند و میلیون‌ها هوادار استقلال در کشور منتظر پخش جشن قهرمانی از صداوسیما هستند که خودخواهی و لجبازی صداوسيما حق ميليون ها نفر را پایمال می‌کند.

در این میان وجود یک فرد بدسابقه در اطراف حامیان این فصل استقلال، شائبه اهداف خاص وی در این نامه را جدی می‌کند اما حتی با تاثیر این فرد که صدها میلیارد پرونده مالی و حتی پرونده قضایی در حوزه تبلیغات ورزش و فوتبال دارد، نمی‌توان منکر درستی حرف آجورلو شد.

به گزارش تابناک، قرار است دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان ساعت 19 فردا (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شود و اگر صداوسيما برای حق مالکیت استقلال بر محتوای تخصصی خودش احترام قائل باشد، از استادیوم آزادی خارج خواهد شد وگرنه شاهد یک دعوا و جنجال تازه بر سر پول در فوتبال بحران زده کشور خواهیم بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار