«میراث سلیمانی» منتشر شد

کتاب «میراث سلیمانی» نوشته بهروز خشت زر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

  به گزارش راه شلمچه، نویسنده این کتاب تلاش کرده است از منظری جامع شخصیت سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی را مورد بررسی قرار دهد. 

کتاب میراث سلیمانی در ۵۶۸ صفحه و در شمارگان ۱۰۰۰ جلد توسط انتشارات «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» به بازار نشر عرضه شده است. 

در این کتاب به تبیین منظومه های منسجم، جامع و متشکل از اجزای یک شخصیت رشد یافته در ابعاد مختلف و زمینه های گوناگون پرداخته شده، که همانا بیانگر میراث گران سنگ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است. 

این کتاب در شانزده فصل تنظیم شده است

 فصل اول: ولادت تا شهادت. فصل دوم: مولفه‌ها، خصایص و ویژگی های شخصیت ساز. فصل سوم: فضایل و اوصاف. فصل چهارم: سلوک و سبک زندگی. فصل پنجم: برکات و خون آورده ها. فصل ششم: دستآورد بزرگ زندگی. فصل هفتم: شهید سلیمانی و دفاع مقدس. فصل هشتم: درس ها و پیام ها. فصل نهم: گفتمان و مبانی فکری. فصل دهم: منطقه بعد از شهادت. فصل یازدهم: میثاق نامه. فصل دوازدهم: مکتب جهانی سلیمانی. فصل سیزدهم: انتقام سخت ادامه دارد. فصل چهاردهم: جمهوری اسلامی، محور مقاومت و شهید سلیمانی. فصل پانزدهم: بیانات گهر بار شهید سلیمانی. فصل شانزدهم: در رثای حاج قاسم.  

در بخشی از این کتاب می خوانیم: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت و فرمانده ای مقتدر، بی نظیر، تکرار نشدنی و اسطوره ای جاودان است که نام، یاد و اثرات وجودی او هرگز از حافظه ملت های مسلمان پاک نخواهد شد. 

سردار سلیمانی اگرچه در ایران به دنیا آمد، اما به علت مجاهدت هایی که در بلاد اسلامی داشت، شخصیتی متعلق به جهان اسلام شد و در عراق، سوریه، لبنان و همه کشورهای اسلامی جایگاه ویژه ای دارد. همهٔ بلاد اسلامی، برای سردار سلیمانی وطن محسوب می شد و مرزهای جغرافیایی عاملی نبود که او را متوقف کند. 

این شهید والامقام به همه اقوام عشق می ورزید و به همین دلیل پس از شهادتش، جهان اسلام عزادار شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار