احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت برق در الیگودرز

 نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌با راه‌اندازی پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز علاوه بر تامین برق پایدار شاهد ایجاد اشتغال در شهرستان خواهیم بود.                                    

به گزارش راه شلمچه، محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم برای توسعه شهرستان الیگودرز ایجاد زیرساخت های توسعه است، عنوان کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین زیرساخت‌های توسعه نیز زیرساخت‌های حوزه انرژی به ویژه برق است.

  

وی گفت: ما اگر بخواهیم شهرستان را توسعه دهیم باید به شکلی برنامه‌یزی کنیم که برق مورد نیاز صنایع را تامین کنیم.

  

 نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز ، بیان کرد: ایجاد پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز در راستای توسعه شهرستان است و در همین رابطه پیگیری‌هایی را ظرف دو سال گذشته انجام دادیم.

  

خدابخشی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از عملیات عمرانی پروژه پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز انجام شده است، افزود: این پروژه اکنون وضعیت خوبی دارند و باید تجهیزات مورد نیاز ساخته و نصب شود.

  

وی گفت: یکی از اصلی‌ترین تجهیزات ترانس ۲۰۰ تنی است که آماده و نصب شده است، مابقی تجهیزات هم سفارش داده شده و طبق اطلاعاتی که پیمانکار ارائه کرده پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز اسفند ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

  

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تجهیزات تا اواسط پاییز نصب می‌شود، کار تست و راه‌اندازی هم حدود دوماه طول می‌کشد در نهایت اسفند ماه شاهد بهره‌برداری پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز خواهیم بود.

  

خدابخشی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز علاوه بر اینکه برق شهرستان پایدار خواهد شد برقی هم که مورد نیاز برای صنایع تامین می‌شود.

  

وی بیان کرد: طبق گفته کارشناسان با راه‌اندازی پست ۴۰۰ کیلو ولت الیگودرز ظرفیت برق خانگی، کشاورزی و صنعتی ۸ برابر افزایش پیدا می‌کند.

  

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث پست الیگودرز نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد، عنوان کرد: طبق مطالعات انجام شده نقش برق در ایجاد اشتغال ۲۰ درصد است، بنابراین احداث پست الیگودرز از اهمیت زیادی بر خوردار است.

  

خدابخشی گفت: شما اگر می‌بینید شهری مانند اراک و ساوه پیشرفت کرده علتش وجود پست ۴۰۰ کیلو ولت بوده است.

  

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی پست ۴۰۰ ولت الیگودرز صنایع وارد شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در جلساتی که با واحد‌های صنعتی الیگودرز داشتیم بعضی‌ها به دنبال تولید شمش بودند اما برق فعلی جوابگو نبود، اما با راه‌اندازی پست۴۰۰ ولت الیگودرز زمینه برای تولید شمش و ایجاد واحد‌های صنعتی فراهم می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار