اشک تمساح مفسد اقتصادی برای معیشت مردم!

غلامحسین کرباسچی مبدع رسوخ فساد سازمان‌یافته به بدنه سیاسی کشور و با چنین کارنامه سیاهی از فساد اقتصادی در دوران مسئولیتشان اساسا با چه رویی از معیشت مردم سخن می‌گویند؟

به گزارش راه شلمچه، روزنامه اعتماد روز گذشته مطلبی به قلم غلامحسین کرباسچی از معروف‌ترین مفسدان اقتصادی کشور منتشر کرد که وی به نقل از یکی از سران فتنه 88 نوشته است: «كروبي به ‌طور كلي نگران وضع كشور است و هر زمان كه خدمت ايشان مي‌رسيم مسئله‌اش مشكلات اقتصادي مردم و مصائب طبقات محروم و متوسط جامعه است. كمتر پيش مي‌آيد كه درباره مسائل سياست داخلي صحبت كنند و بيشتر نگران مردم هستند. معمولا از طريق فضاي مجازي، مطالعه روزنامه‌ها و... در جريان مسائل كشور قرار مي‌گيرند و همراه با مردم نگران وضعيت سوءمديريت‌ها مي‌شوند. هر زمان كه ايشان را ملاقات مي‌كنيم، نگران مشكلات معيشتي و اقتصادي كشور هستند.»

در این مطلب همچنین به نقل از کرباسچی آورده شده: «سال‌ها بود كه اين افراد و جريان‌ها، مشكلات را به گردن ديگران مي‌انداختند، اما امروز حاكميت يكدست تشكيل شده و سكان هدايت به دست همين جريان‌ها افتاده است. در اين شرايط ناچار هستند براي ايجاد دوقطبي، حاشيه‌سازي كنند و بهانه‌هايي بتراشند. اين رفتارها با اين هدف صورت مي‌گيرد تا حواس مردم از دسته‌گل‌هاي جديد همفكران‌شان پرت شود. اصلا شما بگو كروبي آلزايمر دارد (كه ندارد) موضوع گراني دلار، نوسانات بازارها، شرايط وخيم ارزاق عمومي و گوشت 400-500 هزار توماني و... چه مي‌شود؟»

 گفتنی است نگارنده مطلب فوق یعنی غلامحسین کرباسچی مبدع رسوخ فساد سازمان‌یافته به بدنه سیاسی کشور است؛ در سال 1377 کرباسچی به همراه عده دیگری از معاونانش و شهرداران مناطق تهران دستگیر و بازجویی شد.

جلسات محاکمه کرباسچی هر شب به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد. رسیدگی به اتهامات غلامحسین کرباسچی به عنوان شهردار تهران و حدود 104 متهم دیگر پرونده اختلاس در شهرداری که همگی مدیران بالادستی و میانی شهرداری و پیمانکاران را تشکیل می‌دادند، در هشت جلسه به طول انجامید.

کرباسچی از سوی قوه قضائیه به اتهام جرایم مالی محاکمه و به 3 سال حبس و 10 سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد؛ وی از جمله متهم به استفاده از امکانات شهرداری تهران در جهت حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات هفتم ریاست جمهوری بود که پیش از محاکمه به اتهام اختلاس مدتی را در بازداشت گذراند.

کرباسچی همچنین به جرم تبلیغ علیه نظام در یک سخنرانی انتخاباتی در ستاد روحانی محاکمه و روانه زندان شده بود. 

همچنین در اسفند ۹۶ بود که موجی توئیتری با موضوع واگذاری کارخانه رشت الکتریک به همسران چهار نفر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به راه افتاد. این کارخانه در اواخر دولت خاتمی و در سکوت خبری به این افراد واگذار شد.

در این موج اعتراضی توئیتری آمده بود: «کارخانه رشت الکتریک از سال ۸۲ به بهانه خصوصی‌‌سازی، فقط با یک چهلم قیمت در اختیار خیرالنساء عسگریان (همسر غلامحسین کرباسچی)، فاطمه صدیقیان (همسر عبدالله نوری)، گیتا شاه‌نواز (همسر غلامرضا قبه) و سوده جبلی (دختر باجناق کرباسچی) قرار گرفت. رانت‌های قبل از تو همه سوءتفاهم بود!»

برخی کاربران توئیتر نوشته بودند که مشارکت خیرالنساء عسگریان در تخلفات اقتصادی غلامحسین کرباسچی، فقط محدود به کارخانه رشت الکتریک نمی‌شود و او در پروژه زمین‌خواری ملک ۱۰ هزارمتری نارنجستان دوم (حاشیه پاسداران) هم نقش دارد.

به گزارش کیهان، حال باید پرسید چنین فردی با چنین کارنامه سیاهی از فساد اقتصادی در دوران مسئولیتشان اساسا با چه رویی از معیشت مردم سخن می‌گویند و به مسئولان کشور انتقاد دارند؟

اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
محمدی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
باسلام اتاق فکری که ایشون در زمان مدیریت شهرداری راه انداختن ودر بسیاری از سازمان‌ها متداول شده راهی برای پول دار شدن فقراست کلا سیاست‌های کارگزاران سازندگی در خدمت رشد فقراست وتوجهی به نظام سرمایه دایی نداره
پاسخ
0
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
مفسدان اقتصادی کسانی هستند که نرخها را در مدت کوتاه چندین برابر افزایش میدهند و از اختلاسهای نجومی هراس ندارند و اینها اگر از اجزاء قدرت نباشند، دست نیرومند در حاکمیت دارند که از تعقیب و مجازات مصونند و محاکمه نمایشی عده ای باصطلاح مفسد اقتصادی کسی را قانع نمیکند و مشکلات همچنان پابرجاست.
پاسخ
آخرین اخبار