اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا به شکست سیاست تحریم علیه ایران

 وزیر خزانه‌داری آمریکا خطاب به قانون‌گذاران کشورش گفت سیاست تحریم علیه ایران منجر به تغییر سیاست‌های تهران نشده است. 

به گزارش راه شلمچه، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا می‌گوید کشورش به دنبال راه‌هایی برای تشدید تحریم‌های خود علیه ایران است، اما در عین حال اذعان کرد که تحریم‌ها منجر به تغییر رفتار یا سیاستی که واشنگتن از تهران می‌خواهد، نشده است.

به گزارش رویترز، یلن در جلسه استماع خطاب به قانونگذاران آمریکا مدعی شد تحریم‌های اعمال شده علیه ایران سبب بروز بحران اقتصادی شده است، اما در ادامه ضمن اذعان به شکست سیاست تحریمی واشنگتن علیه تهران گفت: «آیا این تحریم‌ها سبب تغییر رفتار شده است؟ پاسخ این است که این تغییر بسیار کمتر از آن چیزی است که ما در حالت ایده‌آل می‌خواهیم».

یلن مشخص نکرد که واشنگتن چه تغییر رفتاری را از تهران انتظار دارد. با این حال، به نظر می‌رسد این تغییر رفتار در زمینه برنامه هسته‌ای ایران و روابط با روسیه بوده است. آمریکا طی سال‌ها تحریم‌های متعددی را علیه کشورمان اعمال کرده که اخیرا بیشتر صنعت پهپادی ایران را هدف گرفته است.

گفتنی است، واشنگتن روز سه‌شنبه تحریم‌های بیشتری را در رابطه با ایران وضع کرد که چهار شرکت و سه فرد در ترکیه و ایران را به ادعای کمک پهپادی به تهران هدف قرار داد.

پیش از این نیز بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ای به شکست سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران و سایر کشور‌ها اذعان کرده اند. به عقیده کارشناسان گرچه سیاست تحریمی آمریکا و غرب موجب مشکلات اقتصادی در کشور‌ها شده، ولی اهداف غرب نیز عملی نشده و از دستیابی به اهدافش باز مانده و شکست خورده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار