اعلام انزجار 1200 پزشک از نقش یک پزشک در شهادت شهید عجمیان

هزار و 200 عضو جامعه پزشکی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌سازمان نظام پزشکی کل کشور، انزجار خود را از رفتار غیرانسانی یک پزشک در صحنه شهادت شهید عجمیان اعلام کردند.

به گزارش راه شلمچه، در متن این نامه خطاب به رئیس‌سازمان نظام پزشکی کل کشور آمده است: «با کمال تأسف خبر به شهادت رسیدن جوان ۲۷ ساله، سید روح الله عجمیان، به شکلی فجیع با استفاده از ضربات متعدد چاقو، قمه، پنجه بوکس، ضربه سنگ به سر و... در روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در کمالشهر کرج، همه را در بهت و حیرت فروبرد.


درحالی که این جوان بدون هیچ‌گونه ادوات نظامی و در راستای کمک به رفع انسداد اتوبان در محل حضور یافته بود، به اعتراف خود متهمان حدود ۴۰ نفر وی را مورد حمله دسته جمعی قرار داده و به شکلی بسیار فجیع، ناجوانمردانه و تحت شکنجه به شهادت می‌رسانند.
دراین میان، حضور دو نفر در این شکنجه و قتل‌صبر، به نام‌های حمید و فرزانه قره‌حسنلو که پزشک و کارشناس آزمایشگاه می‌باشند، بر حیرت و درد و انزجار جامعه پزشکی افزود.


اشتغال متهم مزبور به حرفه پزشکی و منافات رفتار و واکنش‌های غیر انسانی و غیر حرفه‌ای او با «سوگند پزشکی»، ما جمعی از اعضای جامعه علوم پزشکی سراسر کشور را بر آن داشت تا از شما به عنوان ریاست مهم‌ترین نهاد صنفی جامعه علوم پزشکی کشور، درخواست‌نماییم در جهت «حفظ شأنیت جامعه خدوم علوم پزشکی» و ترمیم چهره این حرفه مقدس در اذهان عمومی، برائت نظام پزشکی و اعضای این جامعه را نسبت به کنش و واکنش‌های حمید و فرزانه‌ قره‌حسنلو و نیز‌اندک پزشک نماهایی که به دور از شرافت و اصول اخلاقی و درک انسانی، و بدون توجه به جرائم نامبردگان، از آنها حمایت می‌کنند، در اطلاعیه‌ای عمومی به مردم اعلام‌نمایید.
لذا از آن مقام مسئول اعاده حیثیت جامعه پزشکی، و از مقامات قضایی اشد مجازات برای عاملین این جنایت را، در هر لباس و صنفی و با هر سابقه‌ای خواستاریم.»


گفتنی است، بر اساس کیفرخواست قرائت شده در دادگاه رسیدگی به پرونده شهادت شهید عجمیان، حمید قره حسنلو فرزند محمد علی به اتهام افساد‌فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به ماموران انتظامی و بسیج، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فرزانه قره حسنلو فرزند قربانعلی به اتهام افساد‌فی‌الارض از طریق ارتکاب علیه امنیت ملی کشور، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور متهم هستند.


شهید عجمیان که همراه پدر و مادر خود ساکن خانه‌ای ساده و بسیار محقر در اطراف کرج بود، به گفته پدرش شغل ثابتی نداشت و برای امرار معاش به صورت روزمزد به عنوان کارگر گچ‌کاری فعالیت می‌کرد.پدرش نیز که دارای سابقه طولانی حضور در جبهه است، خود کارگر فصلی ساختمانی بوده است اما درد کمر اجازه ادامه اشتغال را به او نداده و با سابقه‌ای ناقص حقوق نصفه و نیمه بازنشستگی را دریافت می‌کند. در دومین جلسه رسیدگی به پرونده قاتلان شهید عجمیان وقتی قاضی از متهم حمید قره‌حسنلو پرسیده بود درآمد ماهیانه شما چقدر است؟این پزشک و متهم اعلام کرد: بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون درآمد ماهیانه دارم.هدفی نداشتم، اشتباه کردم! من به اشتباه این رفتارها را انجام دادم!


قاضی پرسیده بود: شما به عنوان لیدر آشوب معرفی شده‌اید و در بستن اتوبان، ضرب و جرح و شهادت شهید عجمیان نقش داشته‌اید؛ جوان‌ها تحت فرمان شما بودند؟ چرا به شهید عجمیان لگد زدید؟ وقتی متهم اظهارداشت: نه من لگد نزدم، قاضی تصریح کرد: خانم شما در بازجویی اعتراف کرده که شما لگد به شهید زدید. شما جمعیت را کنار می‌زدید تا صحنه بهتر تصویربرداری شود. کسی که ماموریتی ندارد چرا باید فیلم جزئیات صحنه را تهیه کند و در همه صحنه‌ها پیگیرانه حضور داشته باشد؟


به گزارش فارس، نماینده دادستان هم خطاب به این پزشک متهم گفته بود: شهید را نگه داشته‌اید و آرین فرزام‌نیا ضربه زده است؛ در این فیلم هم که ضبط شده مشخص است شما با خشم در حال قدم زدن هستید و برخلاف سوگند پزشکی که یاد کردید، به مجروحی که روی زمین افتاده، کمک هم، نمی‌کنید؛ برای کفش خونی‌تان که آغشته به خون شهید عجمیان هست چه توضیحی دارید؟»

اگر خوشت اومد لایک کن
2
0
روح الله ۷ آبان ۱۴۰۲
اون پزشکِ خائن و جانی؛ تا چند نفر دیگه رو قربانی نکرده؛ باید اعدام بشه
پاسخ
آخرین اخبار