ایران انقلابی در حال گرفتن مطالبات خود از آمریکاست

ایندیپندنت نوشت: حکومت ایران از اینکه در آستانه دستیابی به مطالبات ژئوپلتیک خود از آمریکا در منطقه است، مطمئن است و به این نتیجه رسیده که باید در مقابل آمریکا قدرتمند به نظر برسد و نه ضعیف.

به گزارش راه شلمچه، «ایندیپندنت عربی» این تحلیل را درباره چالش میان ایران و آمریکا منتشر کرده و نوشت: جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای از واشنگتن چه می‌خواهد؟ بدون شک نخستین خواسته تهران، لغو همه تحریم‌هایی است که علیه ایران تحمیل شده است. با لغو تحریم‌ها، نظام ایران به درآمد کافی دست خواهد یافت.
خواسته دوم تهران نیز آزاد شدن دارایی‌های مسدود شده و دسترسی به آن است. اما ایران برای بازگشت به برجام، شروط راهبردی دیگری هم دارد که به کشورهای منطقه مربوط می‌شود.
  نظام ایران می‌داند که در آستانه دستیابی به خواسته‌های ژئوپلتیک خود از آمریکا در منطقه است. ایرانی‌های انقلابی دریافته‌اند که باید قدرتمند به‌نظر برسند نه ضعیف، از این‌رو می‌خواهند اطمینان یابند که دست برتر را در معادله منطقه‌ای دارند و زیردست نیستند.

 تهران همچنین درباره ادامه حضور تیم بایدن در کنگره و کاخ سفید مطمئن نیست از این رو ممکن است تلاش کند تا انتخابات کنگره در نوامبر 2022 در منطقه خاکستری بماند. باید دید آیا تهران به آنچه کسب کرده، رضایت خواهد داد یا برای خرید زمان، شروط بیشتری مطرح خواهد کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار