تاکنون بالغ بر 30 هزار تن آسفالت در بزرگراه آزادگان پخش و اجرا شده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای مرمت روکش آسفالت 20 معبر بزرگراهی طی 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز ( یکشنبه 28 فروردین)، در گفتگو با رادیو جوان با اشاره به فعالیت واحدهای پخش و اجرای آسفالت در 20 بزرگراه شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون علاوه بر بزرگراه آزادگان که 3 واحد اجرایی در آن مشغول به کار هستند، عملیات مرمت روکش آسفالت در بزرگراه‌هایی همچون شهید همت، هاشمی رفسنجانی، علامه جعفری، فتح، آیت‌الله سعیدی، شهید چراغی، امام رضا(ع)، بعثت، کردستان، شهید مدرس، شهید صیاد شیرازی، شهید باکری و شهید چمران در حال انجام است.


وی با تاکید بر اینکه روکش آسفالت این بزرگراه‌ها طبق یک برنامه زمان‌بندی 6 ماهه و تا پیش از آغاز فعالیت مدارس و مراکز آموزشی اصلاح خواهد شد، از بزرگراه آزادگان به عنوان یکی از مبادی خروجی و کمربندی اصلی شهر تهران یاد و اضافه کرد: زیرسازی این بزرگراه متناسب با اهمیت و حجم تردد از آن خصوصا ماشین‌های سنگین نیست.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در هر مقطعی از بزرگراه آزادگان پس از برداشت یک لایه 30 سانتیمتری از روکش آسفالت با بستری نامناسب مواجه می‌شویم و از این رو اجرای عملیات تحکیم بستر با بتن RCC یا تحکیم با دستگاه‌های خاص WR را در دستور کار قرار داده‌ایم."شعبانی" ترافیک سنگین و نیاز به مرمت اساسی آسفالت ضمن اصلاح و تحکیم زیرسازی را از دلایل روند نسبتا آهسته عملیات ترمیم در بزرگراه آزادگان دانست و گفت: عملیات مرمت در این بزرگراه ضمن هماهنگی با نیروهای خدوم پلیس راهور عمدتا در ساعات پایانی شب انجام می‌شود که در همین جا باید از پیمانکاران فعال در این پروژه که گاه جان خود را به خطر می‌اندازند قدردانی کرد.

 

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مرمت بزرگراه آزادگان نیازمند 120 هزار تن آسفالت است که تاکنون بالغ بر 30 هزار تن آسفالت در این معبر بزرگراهی پخش و اجرا شده است.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساحت 700 میلیون مترمربعی شهر تهران، گفت: 10 تا 15 درصد از این مساحت معادل 110 میلیون مترمربع را معابر شهر تهران تشکیل می‌دهند و چنانچه عمر مفید آسفالت را حدود 10 سال در نظر بگیریم هر سال باید 10 درصد سطح معابر پایتخت معادل 11 میلیون مترمربع را آسفالت کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر هر مترمربع آسفالت با ضخامت 6 سانتیمتر را به تناژ تبدیل کنیم درمی‌یابیم که مرمت معابر تهران سالانه به یک و نیم میلیون تن آسفالت نیاز خواهد داشت. این در حالی است که طی یک دهه گذشته، سالانه به طور متوسط 500 تا 600 هزار تن آسفالت در سطح معابر پایتخت پخش شده و همین امر نشان دهنده یک عقب ماندگی 10 میلیون تنی است که می‌بایست جبران شود.

شعبانی با بیان اینکه در سال 1400 و با آغاز دوره جدید مدیریت شهری 540 هزار تن آسفالت در سطح معابر پایتخت پخش و جرا شد، از افزایش 40 تا 50 درصدی این شاخص در سال 1401 خبر داد و گفت: سال گذشته 750 هزار تن آسفالت در سطح معابر تهران اجرا شد که معادل اجرای روکش آسفالت در مسیر رفت آزادراه تهران- اصفهان است. چنانچه این حجم از آسفالت در عرضی 4 متری اجرا شود فاصله تهران تا بندرعباس زیر روکش آسفالت می‌رود.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه امسال اجرای 1،2 تا 1،5 تن آسفالت در معابر پایتخت هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: 3 کارخانه خصوصی در این زمینه به کمک گرفته شده و 2 کارخانه جدید با فناوری پیشرفته نیز خریداری شده است که از خردادماه در مدار تولید قرار می‌گیرند. این کارخانجات بالغ بر 700 عدد بگ‌فیلتر دارند و فرآیند تولید آسفالت را به کمک این تجهیزات با کمترین میزان آلودگی انجام می‌دهند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار