پس از تکذیب دفتر ناطق‌نوری؛

رسایی نام کیومرث نیازآذری را هم اضافه کرد!

حمید رسایی نسبت به توضحیات دفتر ناطق‌نوری ابعاد تازه‌ای را در باره ارتباط ناطق‌نوری، کیومرث نیازآذری و اکبر طبری با طرح سئوالاتی به این موضوع پرداخت.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در باره ارتباط اکبر طبری و ناطق نوری در دهه هفتاد در توئیتی نوشته بود: اکبر طبری با سابقه عضویت در گروهک منافقین در زمانی که اقای بشارتی وزیر کشور بوده با اصرار ناطق نوری و بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی، به فرمانداری شهرستان نور منصوب می‌شود و در نیمه دهه هفتاد باز با همان لابی به قوه قضاییه کوچ می‌کند...

اما پس از این یادداشت، دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری نسبت به توئیت حمید رسایی واکنش نشان داد و این خبر را کذب اعلام کرد(متن کامل آن را اینجا yun.ir/4ykapf بخوانید)

بخشی از توضحیات ارائه شده دفتر ناطق‌نوری به شرح زیر است:

۱. توییت رسایی در راستای جریان نفاق و همراه با افترا و دروغگویی و تشویش اذهان عمومی با هدف انحراف در مسیر پرونده محاکمه طبری است.

۲. طبری فرماندار نور نبوده و "مطلقا و در هیچ دوره‌ای نه آشنایی شخصی، نه ارتباط کاری و سازمانی، چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با حوزه علمیه، دفتر جناب آقای ناطق نوری و یا شخص اقای ناطق نداشته است."

۳. ناطق نوری هیچ توصیه‌ای برای طبری نداشته و در دوره ریاست مرحوم آیت الله شاهرودی بر قوه قضاییه، مخاطرات حضور طبری را به ایشان یادآور شده‌اند که شاهدان آن موجودند.

۴. ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی دفتر رهبری استعفا داده و برکنار نشده است.
 
۵. از رسایی شکایت می‌کنیم.

حمید رسایی نسبت به توضحیات دفتر ناطق‌نوری ابعاد تازه‌ای را در باره ارتباط ناطق‌نوری- کیومرث نیازآذری و اکبر طبری فاش کرد که در زیر می‌خوانید: اکنون با توجه به توضیحات ارائه شده، چند سئوال جدید مطرح می‌شود که پاسخ به آنها می‌تواند ابهامات بوجود آمده را برطرف کند؛

اکبر طبری در ابتدای دهه شصت، مسئول کتابخانه منافقین در روستای متی کلای بابل بوده است که بعد از ترور برخی از فعالان انقلابی شهر توسط منافقین‌، وقتی خانه‌های تیمی منافقین مورد بازرسی نیروهای سپاه قرار می‌گیرد، طبری که در یکی از خانه‌های تیمی حضور داشته، بازداشت می‌شود اما به دلیل اینکه مستقیما اقدام مسلحانه‌ای نداشته و اظهار توبه و ندامت می‌کند، پس از مدتی آزاد می‌شود.

اکبر طبری سال ۶۱ تا ۶۳ دوره سربازی را در پلیس راه نور می‌گذراند و از همان جا وقتی آقایان به شهرستان نور تردد داشته‌اند به عنوان نیروهای اسکورت پلیس راهنمایی، همراه ایشان شده و باب آشنایی‌اش را باز می‌کند و چون روابط عمومی قوی و موثری در برقراری ارتباط با افراد داشته بلافاصله پس از سربازی، به عنوان بخشدار منطقه بلده شهرستان نور منصوب می‌شود! وی در حالی به این سمت می‌رسد که آقای اکبر ناطق نوری وزیر کشور و برادر ایشان (احمد) نماینده دور اول و دور سوم به بعد مجلس از حوزه انتخابیه نور و محمود آباد بودند.

طبری بعد از بخشداری در نور، مدتی به وزارت کشور می‌رود تا در دولت دوم هاشمی رفسنجانی در حالی که آقای ناطق نوری رییس مجلس و برادر ایشان، نماینده حوزه انتخابیه نور و محمودآباد بوده‌اند، فرماندار محمودآباد می‌شود! و در دوره آقای شاهرودی به قوه قضاییه کوچ می‌کند.

اما قطعه دیگر این پازل، کیومرث نیاز آذری اهل بابل است. وی از سال ۶۰ تا ۶۳ رییس اطلاعات سپاه بابل (زمانی که طبری توسط نیروهای سپاه بازداشت می‌شود و پس از سربازی بخشدار بلده نور می‌شود) و پس از آن، مدتی مدیرکل اطلاعات لرستان و در دولت هاشمی رفسنجانی پس از تاسیس وزارت اطلاعات به عنوان اولین مدیرکل اطلاعات استان مازندران انتخاب می‌شود (زمانی که طبری اهل بابل، فرماندار محمودآباد می‌شود) و تا پایان دولت دوم خاتمی نیز در این سمت باقی می‌ماند. نهایتا در ابتدای دولت احمدی نژاد بعد از دو دهه، وقتی از این سمت کنار گذاشته می‌شود، با توصیه آقایان به ریاست دانشگاه‌های آزاد منطقه شمال ایران (گلستان‌، مازندران و گیلان) منصوب می‌شود.

ارتباط تنگاتنگ نیاز آذری با ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی و حضور آنها در ویلای روستای خلیل کلای نیاز آذری  مسئله پنهانی نیست از جمله وقتی ناطق و هاشمی در ایام فتنه سال ۸۸ با غیبت در مراسم تحلیف بیت رهبری به آن ویلا می‌روند. ارتباط اکبر طبری با خانواده نیاز آذری و رشوه‌های اخذ شده بابت رهایی فرزند متخلف نیاز آذری، بخش کوچک این ماجرا می‌باشد.

اکنون چند نکته و سئوال جدید درباره ارتباطات اکبر طبری پاسخ رسایی به مصاحبه مسئول دفتر ناطق نوری

 وقتی ناطق وزیر کشور بود، طبری چه مسئولیتی گرفت؟

 اکنون چند نکته و سئوال جدید درباره ارتباطات اکبر طبری:

۱. بنده در توییتی که منتشر کردم‌، هیچ اتهامی را متوجه آقای ناطق نوری نکردم و فقط سئوالات و ابهامات موجود از جمله حمایت‌های اداری از طبری و لزوم بررسی هزینه ساخت حوزه علمیه مجلل آقای ناطق در لواسان را تا حدودی مطرح کردم تا در مسیر رسیدگی پرونده مورد توجه قرار گیرد.

۲. ادعای عدم شناخت شخصی مطلق و عدم ارتباط کاری و سازمانی "مستقیم و غیر مستقیم" اکبر طبری با ناطق نوری به مزاح بیشتر شبیه است آن هم در حالی که طبری در زمان وزارت کشوری ناطق نوری، بخشدار منطقه بلده شهرستان نور شده و سپس در زمان ریاست وی بر مجلس و نمایندگی برادرش در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد، به فرمانداری شهرستان محمودآباد منصوب می‌شود.

 در خصوص حامی مالی حوزه علمیه مجلل آقای ناطق نوری در لواسان و ادعای عدم حمایت طبری، لازم است با بررسی اسناد‌، ضابطان پرونده و قاضی دادگاه اعلام نتیجه کنند.

۳. ادعا شده که ناطق نوری هیچ توصیه‌ای نسبت به طبری نداشته بلکه در دوره ریاست آیت الله شاهرودی، در این خصوص هشدار داده است. اولا طبری در زمان وزارت کشوری ناطق نوری، بخشدار و در دوره ریاست مجلس وی، فرماندار محموداباد در کنار نور می‌شود که این بالاتر از هر توصیه‌ای است.

ثانیا اگر آقای ناطق نوری در جایگاه حساس مسئولیت بازرسی دفتر رهبری در این خصوص و پس از نامه هشدار آمیز مرحوم آقای مروی،  نکاتی را به آیت الله شاهرودی یادآور شده، مستندات آن را منتشر کند. مخاطراتی که آقای ناطق نگرانش بوده و یادآور شده چه اموری بوده؟ در صورت صحت این ادعا چرا رییس بازرسی این نهاد مهم‌، وقتی آقای شاهرودی به این مخاطرات توجه نکرده، موضوع را رها کرده است؟

ثالثا اگر ادعای مذکور را بپذیریم، صراحتا دفتر وی به سکوت ناطق نوری در دوره ریاست آقای آملی لاریجانی اذعان می‌کند! سئوال این است که چرا  ناطق نوری فقط در دوره آقای شاهرودی احساس خطر کرده و درباره طبری تذکر داده‌ ولی با اینکه در دوره آقای آملی لاریجانی هم مسئولیت بازرسی را داشته اما ادعان می‌کند که این نکات را به وی یادآور نشده است؟! چرا سکوت کرده است؟ آیا مخاطراتی که در دوره آقای شاهرودی داشته در دوره اقای آملی لاریجانی برطرف شده؟

۴. در متن توییت اول به عزل یا برکناری آقای ناطق از بازرسی اشاره نشده بلکه تعبیر "کنار گذاشتن" وی بکار برده شده. بدیهی است که استعفای آقای ناطق می‌توانست مورد پذیرش قرار نگیرد و ایشان کنار گذاشته نشود. دفتر وی درباره اینکه چرا وی به تصمیم استعفا سوق داده شد نیز چیزی نگفته است و شاید اگر به دلایل استعفا در ماه‌های نزدیک به انتخابات هم اشاره می‌شد، به جا بود.

۵. بنده برای حضور در دادگاه و طرح سئوالات مهمتر همراه با مستندات آمادگی دارم.

نکته پایانی: تنها نکته اشتباه در توییت قبل، عدم فرمانداری وی در نور بود که صحیح آن بخشداری در منطقه بلده شهرستان نور و فرمانداری در محمودآباد (همجوار نور) بود. نه در توییت قبلی و نه در این متن، آقای ناطق نوری به شراکت در مفاسد اقتصادی اکبر طبری متهم نشده اما همچنان سئوال مهمتر از مفاسد طبری، این نکته است که چطور در طول این ۴۰ سال‌، کمترین حد ارتباط و همکاری با منافقین در گزینش‌های موشکافانه  به درستی مورد توجه قرار می‌گرفت و مانع از استخدام یک فرد حتی به عنوان آبدارچی یک مجموعه اداری می‌شده اما اکبر طبری با این سابقه، تا این اندازه در سیستم اداری کشور ارتقا یافته است! چرا و چگونه و با چه انگیزه‌هایی؟!

حتما طبری‌های دیگری هم در بدنه مدیریتی کشور حضور دارند و تحت حمایت قاصرانه یا مقصرانه افراد با نفوذی هستند و توانسته‌اند در این جایگاه‌ها و حتی رده‌های بالای نظام نفوذ کنند که امور کشور گاهی قفل می‌شود.

بررسی این موضوع که سئوال اصلی مردم است به ریشه‌یابی این فساد بزرگ کمک می‌کند خصوصا حالا که اراده آیت الله رییسی در مبارزه با فساد بویژه آغاز آن از درون قوه قضاییه، سبب افزایش امید مردم به نظام اسلامی شده است، نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
18
آخرین اخبار