روحانی اصرار دارد سر مردم شیره بمالد

سایت وابسته به معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات، احتمال بازگشت بدون پیش‌شرط بایدن به برجام را «توهم شیخ دیپلمات»! (روحانی) ارزیابی کرد.

به گزارش راه شلمچه، دیپلماسی ایرانی از قول یک تحلیلگر به این سخنان روحانی پرداخت مبنی بر این که نشنیده بایدن برای بازگشت به برجام شرط گذاشته باشد و ایران هم هیچ پیش‌شرطی را قبول نمی‌کند. 

تحلیلگر سایت (وابسته به صادق خرازی معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات) گفته است: آنچه تناقض دارد سخنان آقای روحانی است که گویی مواضع طرف‌های مقابل، به خصوص ایالات متحده آمریکا و اروپایی‌ها را، نه می‌خواند و نه پیگیری می‌کند. آنچه که روحانی در قالب بازگشت بی‌قید و شرط آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها بیان می‌کند به هیچ وجه در سخنان و مواضع دیپلماتیک طرف‌های اروپایی و مقامات دولت جو بایدن مشاهده نمی‌شود. اتفاقاً در طرف مقابل، تروئیکای اروپایی و ایالات متحده به صراحت از توسعه، بسط و گسترش این توافق سخن می‌گویند و به دنبال مطرح کردن مسائل دیگری در مذاکرات احتمالی پیش‌رو با محوریت دو پرونده مهم دیگر یعنی توان موشکی و سیاست منطقه ایران در کنار پرونده هسته‌ای به عنوان شرط لغو مؤثر تحریم‌ها هستند. لذا این مواضع آقای روحانی که شما به آن اشاره می‌کنید نشان از این دارد که رئیس‌جمهور یا از این سخنان طرف‌های برجامی بی‌اطلاع است و یا به عمد اعتنایی به آنها ندارد. البته این مسئله تنها محدود به آقای روحانی نیست، بلکه سایرین هم کمابیش دچار این نقیصه هستند. من نمی‌د‌انم این افراد چه اصراری دارند که افکار عمومی در داخل را گمراه کنند و یا امیدوار به چیزهایی کنند که هیچ گونه پایه و اساسی ندارد که در نهایت به فریب مردم منجر می‌شود. چون در حقیقت طرح این ادعاها نوعی شیره مالیدن سر مردم است.
احمدزیدآبادی اضافه کرد: شاید حسن‌روحانی این آمادگی سیاسی را پیدا کرده که در خصوص سایر پرونده‌ها هم وارد گفت‌وگو و مذاکره شود. اما اگر این آمادگی وجود ندارد بی‌شک اصرار و تأکید چند باره بر بازگشت بی‌قید و شرط آمریکا به برجام، لغو سریع تحریم‌ها و عمل به تعهدات از سوی همه طرف‌های برجامی، مواضعی گمراه‌کننده است. شاید هم آقای روحانی با این سخنان می‌خواهد رقبایش را به سمت و سوی تمایلات خود هدایت کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار