سرطان بر «صدر»غلبه کرد

به جرات می‌توان گفت «حمیدرضا صدر» فوتبالی ترین و با دانش ترین فوتبالی کشور بود و با آن لحن جذاب صحبت کردنش، حتی آنهایی که فوتبال نمی‌دیدند را به تماشا وا می‌داشت.

به گزارش راه شلمچه، حمیدرضا صدر در همین ماه بود که برای اولین‌بار خبر ابتلای به بیماری سرطان وی رسانه‌ای شد و  دختر وی با اعلام خبر ابتلای پدرش به بیماری سرطان گفت که او قریب به سه سال بوده که با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کرده. در مقطعی از ابتلا به بیماری وضعیت وی رو به وخامت گذاشت و بابت همین موضوع و عدم کشش بدن، شیمی‌درمانی او متوقف شد. سرانجام وی امروز( 25 تیر ۱۴۰۰) براثر بیماری سرطان درگذشت.

حمیدرضا سال 1334 در مشهد به دنیا آمد و اصالت وی به محلات بر می‌گردد. او معمولاً به عنوان کارشناس فوتبال به برنامه‌های صدا و سیما دعوت می‌شد اما کارشناس سینما و منتقد فیلم هم بود که در نشریه هفت به مدتی طولانی می‌نوشت. 

حمیدرضا صدر در ایران و انگلستان تحصیل کرد. دانش‌آموختهٔ کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه تهران و مقطع دکترا از دانشگاه لیدز بریتانیا بود.

وی نویسنده، منتقد سینما و مفسر فوتبال که نیمکت داغ، روزی روزگاری فوتبال، پسری روی سکوها و تو در قاهره خواهی مرد، از جمله کتاب‌های منتشرشده او به شمار می‌روند.

همیشه عاشق تیم‌های ضعیف بود، فیلم زیاد می‌دید و تو سینما هم نظرش قابل تامل بود.

مهر 94 حمیدرضا صدر پس از درگذشت هادی نوروزی در برنامه آنسوی نیمکت این شعر را خواند:

«فرصت شمار صحبت، کز این دوراهه منزل
چون بگذریم دیگر، نتوان به هم رسیدن»

راه شلمچه درگذشت دکتر صدر را به خانواده وی و جامعه ورزش ایران تسلیت می‌گوید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار